arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۳

رانتی در واردات بنزین نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: هیچ فرد حقیقی از نزدیکان من یا نزدیکان دیگر اعضای هیات دولت، رانتی برای واردات بنزین وجود ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معصومه ابتکار امروز و پس از پایان جلسه هیات دولت در نشست خبری سخنگوی دولت افزود در شرایطی که قیمت های جهانی بنزین سه تا چهار برابر قیمت بنزین در داخل کشور است، هیچ واردکننده خصوصی نمی تواند بنزین 4000تا 2000 تومان را بیرون از کشور خریداری و داخل کشور هزار تومان عرضه کند ، بنابراین این کار دست دولت است.

ابتکارگفت : بنزین پتروشیمی کاملا از چرخه عرضه حذف شده است وعده ای می خواستند تلقی کنند چون عرضه این بنزین در دولت گذشته صورت می گرفته، این اقدام سازمان محیط زیست سیاسی است یا بگویند که رانتی در این کار بوده است اما حقیقت ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تلاش های وزارت نفت برای ارتقای بنزین پالایشگاه ها گفت : بخشی از این تلاش ها در دولت نهم و دهم صورت گرفته است که تشکر می ​کنیم.

تولید بنزین یورو 4 محقق می شود

ابتکار افزود : تولید بنزین یورو 4 محقق می شود و به تدریج همه شهرها بنزین یورو4 را دریافت می کنند که اصفهان آخرین شهر بوده و مشهد نیز در نوبت است. ابتکار با بیان اینکه این اقدام موجب ارتقای کیفیت هوای شهرهای بزرگ ما نسبت به سال های گذشته شده است گفت : در شهر تهران تاکنون 10 روز هوای پاک داشتیم در حالی که پارسال سه روز بود.

ابتکار افزود : امسال 193 روز هوای سالم داشتیم که در دوره مشابه پارسال 175 روز بود و هوای ناسالم در سال جاری 86 روز و پارسال 117 روز بوده است.

ابتکار با بیان اینکه همه شاخص ها از جمله مونوکسید کربن، ازون، ترکیبات ازت و گوگرد برای ارزیابی هوای سالم یا ناسالم در نظر گرفته می شود، گفت: تنها شاخصی که هوای تهران در آن مشکل جدی دارد، بحث ذرات 2.5 میکرون است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: البته مشکل آلودگی هوا به طور کامل رفع نشده و ما باید همچنان اقدامات خود را انجام دهیم تا این مشکلات ذرات 2.5 میکرون نیز حل شود اما میزان بَنزَن در تهران بسیار کاهش پیدا کرده و نزدیک به استاندارد است.
نظرات بینندگان