arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

هواپیماهای‌ناشناس برای داعش سلاح پرتاب کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 القبس نوشت هواپیماهای ناشناس برای داعش بسته های حاوی سلاح پرتاب می‌کنند و این اتفاق بارها تکرار شده است.

  روزنامه القبس چاپ کویت در گزارشی به قلم زهیر الدجیلی نوشت: از میان انبوه اطلاعاتی که درباره جنگ با داعش در عراق و سوریه منتشر می‌شود اطلاعات درز یافته مبنی بر پرتاب بسته هایی برای داعش در برخی مناطق تحت کنترل این گروه، جالب توجه است.  منابع اطلاعاتی در ارتش می‌گویند این اتفاق بارها تکرار شده است. ناظران، تلاش می‌کنند، در اماکنی که داعش در آنجا حضور دارد، به سرنخی دست یابند که آنها را به سمت طرفی سوق می‌دهد که به داعش کمک می‌کند.

این خبر، یادآور خبر دیگری نیز هست که پیشتر از زبان خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق و در زمان بازدید از پایگاه هوایی امام در شهر ناصریه، شنیده شد. وی از یک رسوایی بزرگ پرده برداشت که بعد از ضبط هواپیمای حامل سلاح در فرودگاه بغداد، فاش شد. تحقیقات نشان داد که این هواپیما روسی بود و اولین بار نیست که هواپیمای حامل سلاح، که به نفع شبکه های قاچاق در عراق کار می‌کند، در فرودگاه بغداد فرود می‌آید. برخی اعضای این شبکه های قاچاق بعد از فاش شدن فعالیت هایشان به خارج فرار کردند.

ارتباط بین این دو خبر، تایید می‌کند که جنگ با داعش در اصل جنگ بر ضد مافیای جنایتکار سازمان یافته است. نمی‌توان امکانات گسترده این مافیا را در تغذیه جنگ فرقه ای نادیده گرفت. غالبا می‌بینیم که مقر گروه های مافیای با نزدیکترین مکان به صحنه جنگ ارتباط دارد. طرف های و گروه های مافیای بسیاری هواپیماهای حامل سلاح، دارو و غذا برای داعش می‌فرستند تا جنگ با این گروه تا بی نهایت ادامه یابد و شاید صحبت های نخست وزیر عراق در روز ارتش درباره فساد در وزارت دفاع، با رسوایی های اخیر ارتباط داشته باشد. فساد در عراق بیشتر از هر کشور دیگری است. این فساد تهدید کننده است و ممکن است به تقسیم عراق به ایالت های کوچکتر تبدیل شود.

نظرات بینندگان