arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

حمله"النصره"به دوشهر شهر شیعه‌نشین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 گروه تروریستی النصره حملاتی را علیه شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا آغاز کرده و گروه‌های حقوق بشری احتمال وقوع فجایع انسانی در این منطقه را دور از ذهن ندانسته‌اند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این شهر در شمال سوریه واقع شده و نزدیک به دو سال است که در محاصره مخالفان سوری قرار دارد. نبل و الزهرا روز پنجشنبه با حمله گسترده النصره مواجه و مناطق مسکونی آن توسط این گروه گلوله‌باران شد.

تلوزیون المنار در این باره نیز گزارش داد: ارتش و کمیته‌های مردمی دفاع از شهر توانسته‌اند حمله النصره را خنثی کنند و در مقابل آنها بایستند.

این در حالی است که برخی از منابع نزدیک به مخالفان مدعی شدند که النصره توانسته وارد نبل و الزهرا شود و بخش‌هایی در منطقه شرقی آن را به کنترل خود بگیرد.

براساس این ادعا، تروریست‌های النصره علاوه بر منطقه شرقی، مناطق غربی این شهر را نیز هدف قرار داده‌اند.

نبل و الزهرا شهری در نزدیکی حلب است که بر روی اتوبان سراسری ترکیه -حلب -دمشق واقع شده و یکی از مناطق حساس در شمال سوریه برای دولت و مخالفان محسوب می‌شود.

این شهر شیعه‌نشین با جمعیتی نزدیک به 40 هزار نفر دو سال است که در محاصره مخالفان قرار دارد و ارتش سوریه با استفاده از بالگرد و هواپیما به نیروهای خود در این شهر و ساکنان آن کمک‌رسانی می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان