arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

استقرار جنگنده های 'اف 35 ' آمریکا در انگلیس

در حال حاضر 67 هزار نظامی آمریکایی در اروپا مستقر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس از تصمیم آمریکا برای استقرار اسکادرانی از هواپیمای جنگنده 'اف 35 ' این کشور در یک پایگاه هوایی در انگلیس استقبال کرد.
 
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه ضمن اعلام خروج نیروهای این کشور از پایگاه هوایی 'میلدنهال ' انگلیس و 14 پایگاه دیگر در کشورهای اروپایی، گفت که برای اولین بار یک اسکادران از هواپیمای جنگنده ' اف 35 ' در انگلیس مستقر خواهد کرد.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای با اشاره به روابط قوی لندن و واشنگتن گفت که تصمیم آمریکا برای استقرار این اسکادران هواپیمای اف 35 در پایگاه 'لاکنهیث' ، نشانگر روابط نزدیک دو کشور و تعهد آمریکا به ناتو و اروپا است.

وی ضمن ابراز خرسندی ازعملیات مشترک نیروهای هوایی انگلیس و آمریکا بدنبال استقرار اسکادران یاد شده، گفت که این تصمیم واشنگتن نشانگر مشارکت و تعهد قوی دو کشور برای برقراری امنیت در 'ترانس اتلانتیک' است .

وزیر دفاع انگلیس همچنین با ابراز ناراحتی از تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از پایگاه هوایی 'میلدنهال ' گفت: البته ما می دانیم که این تصمیم در راستای مقابله چالش های اقتصادی صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است : ساختار جدید شبکه پایگاه های نظامی آمریکا در چارچوب کاهش اندک سطح نیروهای این کشور در اروپا صورت می گیرد اما این امکان را فراهم می سازد تا آمریکا و متحدان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) بتوانند سریعا پاسخگوی بحران های جهانی باشند.

بر اساس تصمیم وزارت دفاع آمریکا که با هدف کاهش سالانه 500 میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی صورت می گیرد، شمار زیادی از نظامیان و غیر نظامیان آمریکایی مستقر در انگلیس و پرتغال به آمریکا بازگردانده می شوند .

براساس اعلام وزارت دفاع آمریکا شمار نیروهایی که از خاک انگلیس بازگردانده می شوند، بالغ بر 2 هزار نفر خواهند بود.

در حال حاضر 67 هزار نظامی آمریکایی در اروپا مستقر هستند.
نظرات بینندگان