arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

صدایی که "اسدلله‌خان" را "پدرسالار" کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هنوز صدای به یادماندنی "اسدلله‌خان " را در مجموعه‌ی تلویزیونی "پدرسالار" کمتر کسی از یاد برده است، صدایی به یادماندنی از این کاراکتر که در دل هر ایرانی نقش بسته است. این صدا، صدای هنرمندانه‌ی دوبلور پیشکسوت ایران احمد رسول‌زاده بود.

به گزارش ایسنا، "تنها صداست که می‌ماند." شاید این جمله بهترین مصداق درباره هنرمندان عرصه دوبله باشد که به جای دیگران حرف می‌زنند، نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند. کسانی که با صدای جادوییشان یک صحنه،یک جمله یا یک شخصیت از جمله اسدالله‌خان در پدر سالار را در ذهنمان جاودانه کرده‌اند.

احمد رسول‌زاده هنرمندی که با صدای گرم، گیرا و پدرانه‌اش، بسیار خوب در نقش پدرهای مهربون و یا پدربزرگ ظاهر می‌شد، امروز 19 دی ماه پس از چند سال تحمل بیماری در سن 84 سالگی از دنیا رفت.

آهنگ صدای گرم، دلنشین و به یاد ماندنی رسول‌زاده،در نقشهایی به یادماندنی از جمله نقش "اسدالله‌خان" در سریال "پدرسالار" بود که با بازی استاد محمدعلی کشاورز و صدایی به یاد ماندنی از این نقش در دل هر ایرانی نقش بست.

گفته می‌شود احمد رسول‌زاده گوینده نسبتا ثابت محمدعلی کشاورز در عمده آثارش بوده است.

سریال "پدرسالار " که در سال 74 به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اکبر خواجویی ساخته شد، روایت پدر میانسال به نام «اسدالله‌خان» است، پدری مهربان، خانواده دوست و دلسوز و در عین حال سختگیر و پرصلابت. پدری که بر این باور است که همه پسرانش پس از ازدواج می بایست در خانه بسیار بزرگ او زندگی کنند اما او چنین سیاستی را در مورد دخترانش در پیش نگرفته و به همین جهت دو دختر او «مهری» و «زری» هر کدام دارای زندگی مستقلی هستند.
نظرات بینندگان