arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

فازهای ۱۵و ۱۶پارس جنوبی در شرایط کاملا تحریمی به بهره برداری رسید

سردار عبدالهی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) موفق شد در شرایط کاملا تحریمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را به بهره برداری برساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری دفاع پرس: سردار عبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) همزمان با راه اندازی سکوهای فازهای ۱۵و۱۶و بهره برداری از ردیف چهارم این پالایشگاه در پارس جنوبی بیان داشت: علی رغم شرایط سخت تحریمی استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی، به منظور صیانت از ذخایر ملی و افزایش سهم برداشت ایران از این میدان مشترک، رزمندگان عرصه سازندگی کشور با روحیه جهادی و با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب، فازهای ۱۵و۱۶ پارس جنوبی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری رساندند.

 وی همچنین افزود: جای بسی مباهات است که این پروژه عظیم‏، با مهندسی، ساخت و راه اندازی صددرصد ایرانی و با خلاقیت و ابتکار جوانان حزب الهی این مرز و بوم اجرا شده و این درحالی است که شرکت‌های بزرگ جهانی مانند: استات ویل، شل، ‏ٌ توتال و هیوندا و سایر شرکت‌ها، هنگام ترک پارس جنوبی، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند روزی برسد که این پروژه‌های عظیم به بهره داری برسند.

سردارعبدالهی در ادامه افزود: با بهره برداری از این پروژه روزانه بیش از۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری برای مصارف صنعتی و خانگی، ۲۶۰۰ تن گاز «اتان» برای خوراک پتروشیمی‌ها، ۳۲۵۰ تن گاز مایع (L. P. G) و۸۰ هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات تولید می‌شود.

شایان ذکر است تاکنون بیش از۵/۵ میلیارد متر مکعب در ردیف‌های چهارگانه پروژه فازهای ۱۵و۱۶ پارس جنوبی گاز شیرین تولید و به شبکه سراسری تزریق شده و میعانات گازی در مخازن مربوطه ذخیره سازی و آماده صادرات است.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍
نظرات بینندگان