arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

سرطان معده را بشناسید

علایم سن از فاکتورهای موثر در ابتلای افراد به سرطان معده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در صورت مراجعه به موقع بیمار به پزشک می‌توان این نوع از سرطان را که کشنده‌ترین نوع است تشخیص و درمان کرد. حسین محرابی گفت: علائم سرطان معده به گونه‌ای است که ممکن است در ابتدا مشخص نباشند به همین دلیل بروز هر نشانه‌ای می‌تواند زنگ خطر محسوب شود.

با این وجود رایج‌ترین علائم این سرطان، احساس ناراحتی در معده، احساس سیری یا نفخ پس از یک وعده غذایی کوچک، حالت تهوع و استفراغ و کاهش وزن است.

سن از فاکتورهای موثر در ابتلای افراد به سرطان معده است چراکه بسیاری از بیماران مبتلا 70 سال به بالا هستند. همچنین مردان بیش‌ از زنان به سرطان معده مبتلا می‌شوند به همین دلیل این سرطان در مردان رتبه اول و در زنان پس از سرطان سینه در رتبه دوم قرار دارد. افرادی که غذاهای دودی، شور یا ترشی بسیار مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده هستند.با انجام آزمایش خون یا معاینه فیزیکی از سوی پزشک ،عکس‌برداری، آندوسکوپی و نمونه‌برداری می توان وجود سلول‌های سرطانی در معده را تشخیص داد.



سیمرغ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
امیرستار خویی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
23
برای مادرم که مبتلا به این بیماریه ودکترا جوابش کردن دعا کنین.هرشش ماه برین ازمایش بدین.این سرطان لعنتی اوایلش اصلا علایم خاصی نداره که وادارتون کنه برین دکتر وقتی پیشرفت کرد خودشونشون میده که اونموقع هم خیلی دیره خیلی.......
نظرات بینندگان