arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

روحانی: ترور همه جا محکوم است چه در لبنان و عراق باشد چه در پاریس و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: آنها که به ناروا به نام جهاد، دین و اسلام به آدم‌کشی و خشونت و افراط می‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی قدم گذاشته‌اند.

به گزارش پایگاه ریاست جمهوری، رییس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه حامی همه ملت‌هایی است که علیه تروریسم، قیام و ایستادگی می کنند، اظهارداشت: بسیار خرسندیم که مردم مسلمان منطقه از عراق، سوریه، لبنان و فلسطین گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط، خشونت و تروریسم ایستادگی می کنند و هر روز پیروزی‌های نو بدست می آورند.

دکتر روحانی با بیان اینکه پیامبر در چارچوب شریعت، حکمت، سیاست و رحمت، جامعه را اداره کرد، افزود: گرچه در آغاز اکثر مردم مدینه مسلمان نبودند اما پیامبر(ص) با حکمتش آنچنان این شهر را اداره کرد که حتی آنها که معتقد به وحی نبودند به خرد، حکمت و تدبیرش ایمان داشتند.

دکتر روحانی اضافه کرد: پیامبرهم شریعت یعنی قانون و قانونگرایی را آورد که در یک جامعه اسلامی هیچ چیز بالاتر از قانون نیست. حتی پیامبر هم باید تسلیم قانون و در چارچوب قانون حرکت کند. پیامبر نه با زور و نه با قدرت بلکه جامعه را با حکمت، تدبیر، قانونگرایی، شریعت، سیاست وهم چنین رحمت اداره کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه پیامبر حاکمی است که اهل گذشت است و می گذرد، تصریح کرد: پیامبر(ص) حافظه ای روشن دارند، فراموش نمی کنند اما اهل انتقام نیستند. ایشان مکه را هرگز از یاد نبردند اما شاهکار اخلاقی ایشان فتح مکه و عفو سراسری بود. پیامبر(ص) حتی با آنکه عموی گرامی‌اش حمزه سید الشهدا را بسیار دوست داشتند اما از وحشی هم گذشتند و او را هم عفو کردند.

رییس جمهوری ادامه داد: شاهکارسیاسی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) جامعه النبی و مدینه النبی بود و شاهکار حقوقی ایشان، صلح حدیبیه و شاهکار اخلاقی، فتح مکه بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه همه در برابر پیامبر تعظیم می کردند اما نه به خاطر قدرتش که بالاتر بخاطر حکمتش، ادامه داد: امروز ندای پیامبر(ص) بیش از همیشه بلند است و آن ندا این است که مسلمانان مسلمانی کنید که مسلمانی بنام نیست و به راه است. امروز همه نیازمندیم که خود را درمحضر پیامبر و در مدینه پیامبر ببینیم که اگر خود را در محضر پیامبر بیابیم دیگر در آن جامعه تکفیر، خشونت و افراط نیست بلکه عفو و استغفار است به جای قهر و استیلا. انسجام است به جای اتهام.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبر نیازمند است، اظهار داشت: امروز ما نه تنها به میلادش که بلکه به ارثی که برای ما از فرهنگ گذاشته است نیازمندیم و باید آن مسیر را طی کنیم. آنهایی که به ناروا بنام جهاد، دین و اسلام به آدم کشی و خشونت و افراط می پردازند آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسیر اسلام هراسی و اسلام ستیزی قدم گذاشته اند حتی اگر مزدور نباشند و برخی از آنها دوستان نادان باشند.

دکتر روحانی گفت: ما خوشحالیم که مردم مسلمان منطقه ازعراق، شام، لبنان و فلسطین تا افغانستان و پاکستان در برابر خشونت، افراط و تروریزم ایستادگی می کنند و هر روز به پیروزی‌های جدیدی دست می‌یابند.

رییس جمهوری ادامه داد: ما افراط، خشونت و تروریزم را محکوم می کنیم چه در فلسطین باشد چه در لبنان، چه در شام باشد چه در عراق، پاریس و یا آمریکا. ترور همه جا محکوم است و هر آن کس که از تروریزم و خشونت حمایت کند چه کشورهای منطقه و چه اروپا و آمریکا باشد همه از دیدگاه ما محکوم هستند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ما حامی همه ملت‌هایی هستیم که امروز علیه تروریسم قیام و ایستادگی کردند، گفت: اسلام، ایمان و دین ما آرمانش کنار نامش است. اسلام هم نام دین ما است و هم آرمان ما. اسلام یعنی قانونگرایی و تسلیم در برابر حق. اسلام یعنی صلح و سلم و ما راه اسلام را ادامه خواهیم داد و بر آن افتخار می کنیم.

رییس جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید به ندای وحدت پیامبر بیش از گذشته گوش فرا دهیم و پرچم اسلام را در سراسرجهان اسلام به اهتزاز درآوریم. راه ما همانطور که رهبری فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی باشد. راهمان را با عزت و مصلحت ادامه خواهیم داد.
نظرات بینندگان