arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

ستاره‌های اولین حریف ایران را بشناسیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تیم ملی ایران در حالی در دیدار اول خود در جام ملت ها به مصاف تیم ملی بحرین می رود که به خوبی به این مساله واقف است که نتیجه این دیدار می تواند در سرنوشت ایران در این تورنمنت تاثیر بسزایی داشته باشد.

 شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که معتبرترین جام قاره کهن به شمار می‌رود در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال 1393 (9 تا 31 ژانویه 2015) و در 4 گروه 4 تیمی در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد.
 
گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:
 
گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت
 
گروه B: ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی
 
گروه C: ایران، امارات، قطر و بحرین
 
گروه D: ژاپن، اردن، عراق و فلسطین
 
گروه‌بندی و برنامه کامل مسابقات جام ملتهای آسیا 2015 + ساعت بازیها به وقت تهران
 
شاگردان کی روش در اولین بازی خود (ساعت 12:30 (به وقت تهران) روز یکشنبه 21 دی) به مصاف بحرین خواهند رفت؛ تیمی که نامش برای فوتبال ایران با دو ویژگی عجین شده است؛ اول فوتبال تاخیری و مبتنی بر بازی ها و جنگ های روانی و دوم خاطره ای تلخ از شکستی که منجربه ناکامی ایران از جام جهانی شد و رقص چندش آور بحرینی ها با پرچم عربستان به نشان خوش خدمتی !!!!
 
 
بی‌شک آسان پنداشتن دیدار با بحرین ساده‌انگاری خواهد بود، چرا که بحرینی‌ها در تمام پست‌ها از بازیکنان باتجربه و تاثیرگذاری بهره می‌برند که هر کدام‌شان به تنهایی نقش یک تیم را بازی می‌کنند. زیر ذره‌بین قرار دادن عملکرد برخی از این مهره‌های تاثیرگذار نشان می‌دهد که نباید بحرین را حریفی دست و پا بسته برابر شاگردان کارلوس کی‌روش دانست.
 
بعد از برکناری عدنان حمد عراقی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بحرین، مرجان عید جانشین او شد. عید 35 ساله که ماه دسامبر به عنوان جانشین عدنان حمد مربی برکنار شده عراقی منصوب شد، جوان ترین سرمربی حاضر در جام ملتهاست و از سال 2007 به عنوان سرمربی موقت و سپس کمک مربی در کادرفنی تیم بحرین همکاری کرده است.
 
جالب اینکه بحرینی‌ها در خط دفاعی خود دو مهره‌ ارزشمند دارند که یکی از آنها عصبی است و دیگری گلزن!
 
کاپیتان عصبی تیم‌ملی بحرین اصلیت ایرانی دارد
 
نام: محمدحسین محمدحسن بهزاد
 
پست: مدافع
 
تعداد بازی ملی: 100
 
گل زده: 8
 
سن: 34 سال
 
 
کاپیتان تیم‌ملی بحرین اصلیتی ایرانی دارد و به نظر می رسد پدربزرگش از مهاجران ایرانی این کشور بوده باشد. محمدحسین از جمله لژیونرهای فوتبال بحرین به شمار می‌رود که در فصل 2015-2014 دوباره پیراهن النصر عربستان را بر تن کرده است. مدافعی که فصل قبل در عربستان کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر را تجربه کرده بود، این فصل کمی عصبی رفتار کرده است. کاپیتان بحرین اگر چه در 10 دیدار انتخاب اول کادر فنی النصر بود و 861 دقیقه بازی کرد اما طی همین مدت دو بار اخراج شد.
 
محمدحسین در لیگ 2014-2013، 20 مرتبه برای النصر به زمین رفت و یک کارت زرد هم نگرفت. با این حال در لیگ جاری اول مقابل الاتحاد در دقیقه 70 کارت زرد دومش را گرفت و اخراج شد بعد هم مقابل الهلال(دقیقه 71) کارت قرمز مستقیم گرفت تا نشان دهد از نظر روحی– روانی شرایط ایده‌آلی ندارد.
 
محمدحسین قبل از این‌که به النصر بیاید(فصل 2011-2010) برای ام‌صلال در لیگ ستارگان قطر توپ می‌زد.
 
فوزی عایش، مراکشی با کیفیت
 
نام: فوزی مبارک عایش
 
پست: مدافع چپ
 
تعداد بازی ملی: 71
 
گل زده: 16
 
سن: 29 سال
 
 
یکی از ستون‌های اصلی خط دفاعی بحرین فوزی مبارک عایش مراکشی الاصل است. مدافعی که لباس تیم السیلیه را در لیگ ستارگان قطر می‌پوشد.
 
فوزی برخلاف محمدحسین دیگر بازیکن خط دفاعی بحرینی‌ها کم کارت می‌گیرد و کاملا بر اعصابش مسلط است. فوزی از سال 2006 که برای بحرین بازی کرده تنها یک بار(سال 2011) با گرفتن کارت زرد دوم مقابل اندونزی از زمین اخراج شد. جالب این‌که در روز پیروزی 5بر2 بحرین مقابل حریف شرق آسیایی‌اش، فوزی(دقیقه 8) گل هم به ثمر رسانده بود.
 
مدافع هوشمند بحرین در فصل جاری لیگ ستارگان قطر طی 15هفته 14مرتبه به ترکیب اصلی تیم السیلیه راه پیدا کرد تا در عرض 1193 دقیقه 5 گل بزند و دو کارت زرد بگیرد. یکی از گل‌های مبارک در دیدار تیمش برابر الاهلی به ثمر رسید. جالب این‌که گل اول مسابقه را مجتبی جباری برای الاهلی زده بود و گل آخر مسابقه را فوزی وارد دروازه تیم سیدجلال حسینی و جباری کرد تا سه امتیاز شیرین(در دقیقه 88) به حساب السیلیه واریز شود.
 
مبارک این فصل دروازه الوکره، الخور، لخویا و الغرافه را نیز مورد هدف ضربات خود قرار داد.
 
سیدجعفر، آقای کلین‌شیت
 
نام: سیدمحمدجعفر ثابت
 
پست: دروازه‌بان
 
تعداد بازی ملی: 87
 
سن: 29 سال
 
 
دروازه‌بان باتجربه‌ای است و در فصل 2009-2008 یک گل در لیگ بحرین زد. محمدجعفر در شرایطی که نتیجه دیدار دو تیم مالکیه و الاتفاق یک- یک دنبال می‌شد با جلو کشیدن و زدن گل برتری مالکیه(88) عامل پیروزی تیمش شد.
 
سیدمحمد در سال 2014، شش مرتبه درون دروازه بحرین ایستاد تا در 4 دیدار مقابل قطر(2)، یمن و کویت کلین‌شیت داشته باشد. این دروازه‌بان در سال 2013 هم طی 4 مسابقه، سه‌بار برابر عراق، عمان و یمن دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود. بحرین با آقای کلین‌شیت خود در دو سال اخیر 2 شکست برابر عربستان و اردن را تجربه کرد که بازی اول(3برصفر) به سود عربستانی‌ها خاتمه یافت.
 
مهاجم زهرداری که آقای گل تاریخ بحرین است
 
نام: اسماعیل عبدالطیف
 
پست: مهاجم
 
تعداد بازی ملی: 85
 
گل زده: 34
 
سن: 28 سال
 
 
قطعا خطرناک‌ترین عنصر هجومی بحرین اسماعیل عبدالطیف خواهد بود. مهاجمی که سه‌شنبه 9دی‌ماه دو گل وارد دروازه‌ عربستان کرد تا عامل اصلی شکست دادن 4بریک این رقیب سرشناس لقب بگیرد و با 34 گل زده برترین گلزن تاریخ بحرین شود.
 
اسماعیل در لیگ جاری بحرین هم عملکرد قابل‌توجهی داشته است. مهاجم 182 سانتی‌متری المحرق طی 9هفته 11گل زده تا نشان دهد چقدر آماده است. اسماعیل دو گل به الرفاع شرقی زد، دو گل به الرفاع و دو گل به البحرین. این مهاجم یک گل هم تقدیم مالکیه کرد که از دروازه‌بان تیم‌ملی محمدجعفر بهره می‌برد.
 
آخرین شاهکار عبدالطیف پنجشنبه یک آبان‌ماه 93 در دیدار با الهلال رقم خورد و 4گل وارد دروازه حریف المحرق کرد تا شبی فراموش نشدنی را پشت سر بگذارد.
 
جی‌سی، نیجریه‌ای پرقدرت
 
نام: جیسی جان اوکوون وانه
 
پست: مهاجم
 
تعداد بازی ملی: 38
 
گل زده: 6
 
سن: 29 سال
 
 
این بازیکن که در زبان عربی به جیسی جون مشهور است اصالتی نیجریه‌ای دارد. مهاجمی که 6 گل ملی در تقابل با عربستان(2009 و 2012)، یمن، فلسطین و مالزی به ثمر رسانده است.
 
این فوروارد پرقدرت در لیگ 2014-2013 ستارگان قطر برای الخریطیات طی 25 بازی 10گل زد آن هم در شرایطی که 2139 دقیقه فرصت نشان دادن توانایی‌هایش را داشت. جیسی در لیگ جاری قطر- تا اینجای بازی‌ها– 10مرتبه وارد ترکیب اصلی الخریطیات شده است تا طی 874 دقیقه تنها دو گل بزند.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان