arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

رسانه‌هاي غربي کاريکاتورهاي توهين آميز را سانسور مي‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  رسانه‌هاي غربي به منظور جلوگيري از تکرار حوادث مشابه آن چه در پاريس روي داد، بخشي را براي بررسي کاريکاتورهاي توهين آميز تشکيل دادند.

به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، بسياري از نشريه ها و روزنامه هاي معتبر انگليسي و آمريکايي براي تمام خروجي هاي تصويري و کاريکاتوري خود در اين نشريات بخش نظارت و سانسور تصاوير تشکيل داده اند تا از تکرار مساله مربوط به انتشار تصاوير توهين آميز نسبت به دين اسلام از طريق اين نشريه ها جلوگيري به عمل آيد.

نشريه فرانسوي زبان سليت در اين باره توضيح داده است، درحالي که هنوز هم برخي از نشريه هاي فرانسوي از اقدام مجله چارلي ابدو که اقدام به انتشار يک سري از کاريکاتورهاي برگزيده توهين آميز نموده بود تقدير و تمجيد مي کنند، اما بخش اعظم نشريه هاي فرانسه از چاپ و انتشار مجدد اين کاريکاتورها خود داري کرده اند.

اين درحالي است که چندين نشريه و روزنامه معتبر آمريکايي و انگليسي تصميم گرفتند در مقاله هايي که در روز چهارشنبه منتشر شده بود،‌ از نمايش کاريکاتورهاي اهانت آميز به دين اسلام خودداري کنند.

در اين زمينه نشريه انگليسي ديلي تلگراف در صفحه اول خود به چاپ عکس زني پرداخت که صفحه شماره جنجال برانگيز نشريه فرانسوي چارلي ابدو را به دست دارد، اما اين نشريه آن بخش از تصاوير مربوط به اهانت به دين اسلام را کاملا شطرنجي کرده تا خوانندگان اين نشريه اين کاريکاتورها را مشاهده نکنند، که البته بعد از مدتي هم کل اين تصوير از روي سايت اين نشريه به صورت کامل برداشته شد.

همچنين ناشران ديگر نشريات ترجيح دادند تصاوير مربوط به سردبير اين مجله فرانسوي و يا تصوير کاريکاتوريست آن را درحالي که نشريه مذکور را به دست گرفته نمايش دهند، اما همگي اين نشريه ها بدون استثنا تصاوير اين مجله را از زاويه اي نمايش دادند که تصاوير قابل رويت نباشند.

اما روزنامه نيويورک ديلي نيوز آمريکايي هم تصويري از شارپ کاريکاتوريست فرانسوي چاپ کرد که در دستانش نسخه اي از اين نشريه را که تصوير يکي از کاريکاتورهاي توهين آميز نسبت به ساحت پيامبر در دست دارد را منتشر کرده که البته اين نشريه هم تصوير اين کاريکاتور را کاملا مات در روزنامه کار کرده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان