arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

ناجا: بیش از 75 هزار نفر در امر قاچاق دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی از دستگیری 75 هزار و 200 تن در رابطه با قاچاق کالا و ارز طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

 سردار «فتح الله زمانیان» افزود: افراد دستگیر شده، در مراحل مختلف، به مراجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: همچنین در 9 ماهه سال جاری، 449 باند قاچاق کالا و ارز در سطح کشور متلاشی شد که بیشتر آنها به پرونده های بالای پنج میلیارد ریال مربوط بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت همچنین ، 65 هزار پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی 215 فقره پرونده قاچاق، بالای پنج میلیارد ریال و ارزش ریالی یک هزار و 569 پرونده قاچاق هم یک تا پنج میلیارد ریال، بوده است.

سردار زمانیان افزود: در این مدت همچنین 278 میلیون نخ سیگار در سراسر کشور کشف شد که این میزان کشف، افزایش 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان داده است.

این مقام مسوول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی به متلاشی شدن 28 باند حوزه قاچاق سیگار نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 9 فقره از پرونده های مربوط به قاچاق سیگار نیز با ارزش 5 میلیارد ریال بوده است.

به گفته رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی، در این مدت همچنین دو هزار و 200 متهم در عرصه قاچاق سیگار دستگیر شده اند.

زمانیان در خصوص سیگاری با برند مارلبرو نیز گفت: قاچاق این سیگار نیز مستثنی نیست و ممکن است سیگار یاد شده از طریق قاچاق ، وارد کشور شود

**استان های مرزی بیشترین حجم ورودی قاچاق را دارند

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی گفت: استان های مرزی بیشترین حجم ورودی قاچاق را دارند اما باید بگوییم که زمینه ورود قاچاق در کشور ما زیاد است و می تواند از هر جایی وارد کشور شود.

زمانیان افزود: هر کالایی که از معابر غیررسمی وارد کشور شود پلیس با آنها برخورد می کند و به همین منظور پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات و طرح های عملیاتی خوبی در حوزه مبارزه با این موضوع دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان