arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

معاون زنگنه: درآمدهای شرکت نفت نصف شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر نفت با اشاره به کاهش درآمدهای شرکت نفت به نصف همزمان با سقوط قیمت طلای سیاه، اعلام کرد: با ورود 120 میلیونمترمکعب زمستان امسال کسری گاز نداریم.

ركن الدين جوادي با بيان اينکه سهم 14.5 درصدي شركت ملي نفت ايران از درآمد هاي نفت در شرايطي كه قيمت نفت به نصف كاهش يافته است، كمك چنداني به تامين نيازهاي اين صنعت نمي كند، گفت: سهم 14.5 درصدي شركت ملي نفت ايران از درآمد هاي نفتي با توجه به كاهش قيمت نفت، كمك چنداني به تامين نيازها نمي كند و بايد راهكارهاي ارايه شده از سوي صنعت نفت به مجلس توسط نمايندگان بررسي و در بودجه 94 و برنامه ششم توسعه اقتصادي لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هدف بازديد اعضاي كميسيون انرژي و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي از ميدان مشترك پارس جنوبي را آشنايي هر چه بيشتر با صنعت نفت عنوان كرد و گفت: كساني كه در ارتباط مستقيم با نفت، توسعه و سرمايه گذاري دارند با آشنايي بيشتر مي توانند راجع به نيازهاي كه توسط شركت ملي نفت ايران بيان شده است، تصميم بگيرند و به گشودن فضاي مالي اين شركت براي تحقق تعهدات توسعه اي و توليدي كمك كنند.

معاون وزير نفت با بيان اينكه كميسيون انرژي، كميسيون تخصصي نفت است و بيشترين اشراف را در اين حوزه دارد، گفت: در طول بازديد اعضاي اين كميسيون از فازهاي در حال توسعه پارس جنوبي، جلسه اي مشترك پيرامون فعاليت ها و تلاش هاي صورت گرفته يكسال اخير پارس جنوبي و برنامه هاي آتي اين ميدان برگزار شد تا نمايندگان مجلس به طور خاص در جريان فعاليت ها قرار گيرند و بدانند اگر مجلس حمايت خاص نكند، با توجه به محدوديت ها، طرح هاي توسعه اي با كندي پيشرفت مواجه خواهند شد.

این مقام مسئول با بيان اينكه سال گذشته در كمترين دماي زمستان حدود 160 ميليون متر مكعب كسري گاز وجود داشت، گفت: امسال با وارد شدن گاز طرح توسعه فازهاي 12، 15 و 16 و 17 و 18 پارس جنوبي با كمبود انرژي قابل ملاحظه اي مواجه نخواهيم بود و اين حاصل تلاش همكاران مختلف در صنعت نفت است.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران یادآور شد: امسال با توجه به اضافه شدن حدود 120 ميليون متر مكعب گاز به شبكه سراسري، بخش بزرگی از كسري گاز سال گذشته جبران مي شود.

جوادي تامين نياز فوري كشور به گاز، نرخ بازگشت يكساله سرمايه گذاري و برداشت از ميدان مشترك را از مزيت هاي سرمايه گذاري در ميدان گازي پارس جنوبي عنوان كرد و گفت: اگر برداشت از اين ميدان با كندي پيش رود ممكن است گاز و ميعانات به سمت كشور رقيب حركت كند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به شرايط ياد شده، ضرورت دارد مجلس شوراي اسلامي ايران به ميدان پارس جنوبي نگاه ويژه اي داشته باشند تا طرح هاي توسعه اي اين ميدان متناسب با زمان تامين مالي مورد نياز شوند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
9
2
البته این از عنایات الهی ست که همچون تحححریم قیمت نفت کاهش پیدا کرده.... شاید بهتر باشه وابستگیمون به نفت کمتر بشه
نظرات بینندگان