arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۳

سرکرده جديد داعش در افغانستان و پاکستان انتخاب شد+ تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوي سابق تحريک طالبان پاکستان از انتخاب «حافظ سعيد» رهبر طالبان منطقه «اورکزي» اين کشور، به عنوان رهبر جديد گروه تروريستي داعش در حوزه افغانستان و پاکستان خبر داد.

«شاهدالله شاهد» سخنگوي سابق تحريک طالبان پاکستان، رهبر جديد گروه تروريستي داعش در افغانستان و پاکستان را معرفي کرد.

يک ويدئو جديد منتشر شده که در آن ده‌ها شبه‌نظامي سابق تحريک طالبان پاکستان که با گروه تروريستي داعش بيعت کردند را نشان مي‌دهد.

در ويدئو منتشر شده در توئيتر و ديگر رسانه‌هاي مجازي، شاهدالله شاهد و ديگر شبه‌نظاميان سابق تحريک طالبان پاکستان نشان داده شده‌اند که سوار بر اسب در حال عبور از مناطق کوهستاني هستند و پرچم گروه تروريستي داعش را تکان مي‌دهند.

شاهد سخنگوي سابق تحريک طالبان پاکستان ماه اکتبر سال گذشته ميلادي (2014) بيعت خود با گروه داعش را اعلام کرد و از سوي طالبان پاکستان نيز از اين گروه طرد شد.

شاهد به شبه‌نظاميان پاکستان گفت: بيشتر شرکت‌کنندگان با «خليفه» بيعت کردند و گروه داعش آماده بيعت گروهي است.

شاهدالله شاهد اعلام کرد: فرماندهان 10 گروه شبه‌نظامي، «حافظ سعيد» از منطقه اورکزي در مناطق قبايلي پاکستان، را به عنوان رهبر گروه داعش در افغانستان و پاکستان انتخاب کرده‌اند.

حافظ سعيد چندي قبل با ابوبکرالبغدادي رهبر گروه تروريستي داعش بيعت کرده بود.

در اين ويدئو منتشر شده گروه تروريستي داعش مردي که لباس سرباز پاکستان را به تن دارد، سر مي‌برند اما مشخص نيست که چه زماني و در چه مکاني اين فيلم تهيه شده است.

سرکرده جديد داعش در افغانستان و پاکستان انتخاب شد

در اين اواخر همچنين جزوه تبليغاتي گروه تروريستي داعش در بخش‌هاي جنوب غربي پاکستان ديده شده و حداقل پنج فرمانده طالبان پاکستان و سه عضو ديگر با درجه‌هاي پايين‌تر از طالبان افغانستان تاکنون بيعت خودشان با اين گروه تروريستي را اعلام کرده‌اند.

گفته مي‌شود، برخي از شعارهاي گروه داعش بر روي ديوارهاي چندين شهر از افغانستان و پاکستان ديده شده و همچنين در دانشگاه کابل برخي از دانشجويان نيز به همين دليل دستگير شده‌اند.

پاکستان حملات خود عليه گروه طالبان اين کشور به خصوص پس از حادثه مدرسه پيشاور را به شدت افزايش داده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان