arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۳

مجازات اعدام برای حمل و نگهداری بیش از 30 گرم شیشه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس اداره وضعی انتظامی اداره کل دادگستری استان قم گفت: با توجه شدت عوارض مصرف شیشه، قانونگذار مجازات اعدام را برای نگهداری و حمل بیش از 30 گرم شیشه را برای مجم در نظر گرفته است.

سعید کاویانی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از سوء مصرف شیشه، اظهار کرد: براساس تصریح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 67 و اصلاحی سال 76 و 88 در بند دوم ماده 19، مصرف ماده مخدر شیشه در ردیف مصرف ماده مخدر هروئین تلقی شده و مجازات نقدی و شلاق برای آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: نگهداری شیشه با توجه به تصریح ماده 8 و بندهای این ماده در قانون مبارزه با مواد مخدر، از مجازات نقدی و شلاق تا مجازات اعدام پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره وضعی انتظامی اداره کل دادگستری استان قم اضافه کرد: در بند 5 به بعد قانون مبارزه با مواد مخدر، مصرف شیشه در ردیف مصرف هروئین تلقی شده و با توجه به ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر و تصریح ماده 15 و تبصره‌های این ماده، چنانچه فردی معتاد باشد از سوی مراکز ترک اعتیاد برای بازپروری وی اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این معتاد متجاهر باشد ضمن داشتن وصف مجرمانه در خصوص مجازات وی به مراجع قانونی اقدامات لازم انجام می‌شود.

کاویانی اضافه کرد: مصرف شیشه به طور کلی از منظر قانون جرم تلقی شده و مجازات‌های متناسب هم در این زمینه پیش‌بینی شده است.

این مسئول قضایی با اشاره به کمترین مجازات برای مصرف شیشه بیان کرد: بند یک ماده 8 قانون مبازره با مواد مخدر حداقل مجازات و بند 5 به بعد اعدام را برای مجرمان در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: قانونگذار بین مواد مخدر هروئین،‌ شیشه و کراک تفاوتی قائل نشده است ضمن اینکه آسیب شیشه به مراتب بیشتر از سایر مواد مخدر است.

رئیس اداره وضعیتی انتظامی اداره کل دادگستری استان قم ادامه داد: نگهداری و حمل و توزیع ماده مخدر شیشه از نظر قانون دارای وصف مجرمانه بوده و قانونگذار اشد مجازات را برای وی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: فروش،‌حمل و نگهداری ماده مخدر شیشه از منظر قانون اشد مجازات پیش‌بینی شده به گونه‌ای که حمل بیش از 30 گرم، مجازات اعدام با رعایت تبصره ماده 8 و برای نگهداری بیش از یک گرم شیشه بر اساس بند 2 حبس در نظرگرفته شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان