arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۳

انگلیس در بالاترین درجه آماده‌باش امنیتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 روزنامه تایمز روز سه شنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد: به دنبال تهدیدات صورت گرفته ازسوی افراط گرایان، نیروهای امنیتی و نظامی انگلیس در بالاترین مرحله آماده باش قرار گرفته اند.

  این روزنامه نوشت: این آماده باش پس از آن صورت گرفته که اطلاعاتی درخصوص حمله احتمالی افراط گرایان علیه اعضای نیروهای مسلح ، پلیس و افراد شاغل در دستگاه های اطلاعاتی بدست آمده است.

به نوشته این روزنامه، منابع امنیتی انگلیس گفته اند که این اطلاعات به دنبال رصد گفت وگوهای انجام شده میان اعضای گروه های افراطی در شبکه اینترنت درخصوص کپی برداری از اقدامات گروه تروریستی داعش ازجمله بریدن سر افراد دستگیر شده، به همراه فیلم برداری از این اقدام و انتشار آن بر روی شبکه اینترنت، صورت می گیرد.

این روزنامه عنوان کرد: در شب سال نو مسیحی یک پیام کوتاه توئیتری از سوی اعضای گروه داعش درسوریه منتشر شده بود که در آن گفته می شد که اعضای این گروه سربازان انگلیسی را در خانه خودشان خواهند کشت.

تایمز اضافه کرد: منابع امنیتی گفته اند که این ادعای صورت گرفته از سوی گروه داعش، بشدت جدی گرفته شد و سبب انجام تحقیقات وسیع از سوی پلیس و دستگاه هایی اطلاعاتی گردید.

درهمین حال روزنامه دیلی میل نیز روز سه شنبه با اشاره به آماده باش نیروهای نخبه نظامی انگلیس ( اس ای اس) نوشت : این نیروها در صورت حملات تروریستی گروه های افراطی همانند آنچه در فرانسه اتفاق افتاد، در خیابان های انگلیس مستقر خواهد شد.

این روزنامه اضافه کرد: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس این نیروهای ویژه را به منظور مقابله با حملات احتمالی گروه های مرگ متعصبان، درحالت آماده باش قرار داده است.

دیلی میل به نقل ازمنابع دفاعی افزود: نیروهای ویژه 'اس ای اس ' همواره در حالت آماده باش هستند و اگر حمله ای صورت گیرد، این نیروها به همراه نیروهای مسلح پلیس انگلیس آماده خواهند بود.

به نوشته این روزنامه، مقامات انگلیس اگرچه درگیری نیروهای نخبه نظامی این کشور را در درگیری ها تایید نکرده اند، اما این حدس و گمان وجود دارد که این نیروها به دنبال بمب گذاری لندن در جولای سال 2005 میلادی، به نیروهای پلیس برای تحت کنترل درآوردن شرایط، کمک کردند.

دولت انگلیس به دنبال حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس، تدابیر امنیتی شدیدی را در بنادر و ایستگاه های مرزی قطار این کشور به مرحله اجرا گذاشته است.

این در حالی است که برخی از منابع محلی پیشتر گزارش داده بودند که ترس از حملات تروریستی احتمالی اعضای گروه داعش سبب شده است که پلیس ضد تروریسم انگلیس در بالاترین سطح آماده باش از زمان بمب گذاری لندن در سال 2005 میلادی قرار بگیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان