arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۳

انتقاد کي‌روش از داور بازي با بحرين

داوري‌ها در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا خشم سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران را برانگيخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، با شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015، اختلافات و عصبانیت بازیکنان و مربیان در خصوص داوری خودش را نشان داده است.

ایران، عمان و ژاپن مدافع عنوان قهرمانی همگی شکایت‌هایی علیه داوری در این مسابقات در اولین بازی خود داشتند تا امیدوار باشیم که در ادامه بازی‌ها شاهد قضاوت‌های بهتری از سوی داوران باشیم.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران این حمله به داوری را با انتقاد از بن ویلیامز آغاز کرد و او را متهم به سرپوش گذاشتن روی تکل‌های خطرناک تیم بحرین در جریان پیروزی دو بر صفر شاگردانش مقابل آنها کرد.

همچنین سرمربی تیم ملی فوتبال عمان نیز پس از شکست یک بر صفر مقابل کره‌جنوبی مدعی شد که داور یک پنالتی را به سود بازیکنانش اعلام نکرده است.

کیسوکه هوندا، هافبک تیم ملی فوتبال ژاپن پس از پیروزی چهار بر صفر مقابل فلسطین در انتقاد به داور قطری اعلام کرد که آیا عبدالرحمان حسین یک بازی بسکتبال را قضاوت می‌کرد؟

با وجود تلاش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بهبود استانداردها، داوران آسیایی در جام‌جهانی 2014 کم‌فروغ بودند و یوئیچی نیشیمورا، داور ژاپنی در اولین بازی یک پنالتی بی‌مورد را به برزیل میزبان هدیه داد تا بازیکنان کرواسی به شدت خشمگین شوند.

خشم کی‌روش در خصوص خشونت فوزی عیش روی خط حمله تیمش با ادای این جملات از سوی او همراه بود: او تلاش می‌کرد تا با آرنج به بازیکنان من ضربه بزند. همان طور که می‌دانید، ضربه آرنج خطرناک است. قوانین بازی روشن است. داور یک کارت زرد هم به او نداد. داور در سطح این بازی نبود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران همچنین به قضاوت ضعیف داور در خصوص صحنه‌های آفساید اشاره کرد که باعث شد ایران نتواند دو گل دیگر بزند و افزود: همه ما از لحاظ فنی اشتباهاتی داریم.

لو گوئن نیز دلیلش برای عصبانیت از داور نیوزیلندی را برشمرد و گفت: من خواهان عدالت هستم. خطایی که روی قاسم سعید در محوطه جریمه کره‌جنوبی رخ داد، صد در صد پنالتی بود و شکی ندارم اما به خاطر چه این پنالتی گرفته نشد؟ زیرا ما عمان هستیم؟

انتقاد هوندا از داوری از شفافیت کمتری برخوردار بود. وی پس از پنج کارت زرد و یک کارت قرمز که بازیکنان فلسطین دریافت کردند، گفت: این مسابقه مثل یک بازی بسکتبال بود. به محض اینکه با آنها برخورد می‌کردیم، داور در سوتش می‌دمید. باید کاری در خصوص سطح داوری‌ها در آسیا انجام شود.

در این حال یکی از سخنگو‌های AFC در این باره اظهار داشت: ما از داوری‌ها راضی هستیم و از این بابت که داوران از جمله تجربه کافی از جمله تجربه حضور در جام‌جهانی دارند، خوشحالیم.

با وجود این نارضایتی‌ها، اولی اشتیلیکه مدعی شد که شاید انتظار این اظهارات را از سوی سرمربی عمان داشته است. وی اظهار داشت: من همان طور که داور بازی را دید، بازی را دیدم. نمی‌دانم او در باره چه شرایطی حرف می‌زند. من یادم نمی‌آید که صحنه‌ای را دیده باشم که یک پنالتی واضح بوده باشد.
نظرات بینندگان