arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

نگرانی از بازگشت تکفیری‌های اروپایی از سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس انگلیسی، پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) با اشاره به رفتن 3 هزار تا 5 هزار شهروند اروپایی به سوریه و بازگشت شماری از آنها اعلام کرد: تهدیدات تروریستی علیه کشورهای غربی به بالاترین حد از زمان وقوع حملات یازدهم سپتامبر2001، رسیده است.

  روب وینرایت، روز سه شنبه در جمع نمایندگان پارلمان انگلیس عنوان کرد اسامی 2 هزار و پانصد تن از افراد مظنون از سوی مقامات وزارت کشور کشورهای عضو اتحادیه اروپا جمع آوری شده است.

به گزارش منابع انگلیسی، رییس یوروپل در این نشست هشدار داد این شهروندان اروپایی که به سوریه رفته اند و برخی از آنها نیز بازگشته اند، یک تهدید امنیتی بالقوه تروریستی به شمار می آیند.

وی عنوان کرده است: تهدیدات ناشی از تروریست های اروپایی که به کشورشان بازگشته اند، به بالاترین حد از زمان حملات سپتامبر سال 2001 میلادی رسیده است .

رییس پلیس اروپا گفت که سازمان های مجری قانون، در حال حاضر به دلیل ضعف های قانونی، توانایی نظارت کامل بر ارتباطات آنلاین افراد مظنون ندارند که این یکی از مهمترین چالش هایی است که پلیس اروپایی با آن مواجه است.

وی گفته است: همانطور که در وقایع تروریستی هفته گذشته در پاریس شاهد آن بودیم این افراد مظنون می توانند با استفاده از ظرفیت های شبکه اینترنت اقدام به برنامه ریزی حملات خود کنند.

این مقام یوروپل عنوان کرد که هم اینک پلیس های اروپایی بدلیل یاد شده، با یک شکاف امنیتی در مواجه با گروه های تندرو و تروریستی مواجه شده اند.

وی همچنین اعتراف کرد که نیروهای امنیتی درحال حاضر توانایی لازم را برای دفاع کامل جامعه در برابر حملات شبیه به حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس ندارند .

هفته گذشته در مجموع 17 نفر در فرانسه در جریان 3 روز اقدامات خشونت بار که با حمله افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس آغاز شد، کشته شدند که شماری از افراد کشته شده از کاریکاتوریست ها و اعضای تحریه این نشریه بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان