arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۳

اسلحه تروریستهای حملات پاریس از بلژیک تهیه شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه بلژیکی چهارشنبه ۱۴ ژانویه نوشت که آمیدی کولیبالی اسلامگرای تندروی فرانسوی که هفته گذشته اقدام به گروگان گیری در سوپرمارکتی یهودی در پاریس کرده بود، اکثر اسلحه استفاده شده در حملات هفته گذشته این شهر را، از بلژیک تهیه کرده است.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه «هیت لاتسی نیو» نوشت که تفنگ کلاشنیکف و خمپاره اندازهایی که برادران کواشی در حمله به دفتر نشریه طنز «شارلی ابدو» به کار برده‌اند، کولیبالی از مکانی نزدیک ایستکاه راه آهن گار دو میدی بلژیک با قیمت کمتر از ۵هزار یورو (حدود ۶هزار دلار) خریده است.

بنا بر این گزارش که به نقل از «منابع موثق» تهیه شده، کولیبالی تفنگ اسکوربیو را که از آن در گروگان گیری سوپرمارکت یهودی استفاده کرده نیز از بروکسل خریده است.

دادستانی بلژیک تا کنون از اظهار نظر درباره این گزارش، امتناع می‌کند.

از سویی فی شارلوا تاجر مشهور اسلحه در جنوب بروکسل، روز سه شنبه خود را به پلیس تسلیم کرد و گفت که در ماه‌های اخیر با کولیبالی در ارتباط بوده است.

او مدعی شده که کولیبالی خواستار خرید خودرو بود اما موفق شد او را فریب دهد. او افزود که پس از حملات پاریس به دلیل ترس خود را تسلیم پلیس کرد.

در جریان بازرسی منزل شارلوا، اسنادی یافته شد دال بر اینکه کولیبالی می‌خواست از او اسلحه و مهمات بخرد.

روزنامه بلژیکی افزود که این تاجر اسلحه هم اکنون در بازداشت پلیس قرار دارد.

در مقابل روزنامه بلژیکی «ده استاندارد» نوشت که اطلاعات منتشره درباره خرید اسلحه از بلژیک توسط کولیبالی «همچنان یک نظریه است».

این روزنامه در عین حال به گزارش سایت فرانسوی «می‌دیا پارت» اشاره کرد که نوشته بود کولیبالی به علاوه یکی از برادران کواشی و یک اسلامگرای سوم، سال ۲۰۱۰ تلاش کردند از بلژیک اسلحه بخرند تا از آن در فراری دادن اسماعیل عیط علی بلقاسم استفاده کنند.
نظرات بینندگان