arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۳

جابجایی فرودگاه مهرآباد قطعی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت : از زمان آغاز جابجایی فرودگاه مهر‌آباد به پنج سال زمان نیاز داریم .

علیرضا جهانگیریان در دیدار با اعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از متروی فرودگاه مهرآباد درباره جابجایی فرودگاه مهر‌آباد افزود: این طرح هنوز قطعی نشده است اما از زمان آغاز جابجایی به پنج سال زمان نیاز داریم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت جابجایی شش میلیون مسافر را دارد، گفت: هم اکنون در فرودگاه مهرآباد 14 میلیون مسافر جابجا می شوند که دو برابر ظرفیت فرودگاه امام(ره) است .

جهانگیریان با بیان اینکه در بحث انتقال باید به ظرفیت های فرودگاه امام توجه شود، افزود : امسال پروازهای حجاج به فرودگاه امام منتقل شد که در برخی ساعات با مشکل ترمینال مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ های فرودگاه امام خمینی(ره) برای افزایش تعداد پرواز فراهم نیست، گفت : با اجرای طرح فاز دوم فرودگاه امام ظرفیت این فرودگاه به 25 میلیون مسافر می رسد و باید این فاز افتتاح تا فکری به حال فرودگاه مهرآباد شود.

جهانگیریان با بیان اینکه انتقال پروازهای داخلی برای برخی مقرون به صرفه نیست، افزود : برای پروازهای کوتاه مدت استفاده از فرودگاه امام خمینی(ره) اصلا مقرون به صرفه نیست چرا که یک شهروند تهرانی برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی باید 35 کیلومتر حتی از برخی نقاط تهران 50 کیلومتر حرکت کند تا پروازی زیر یک ساعت داشته باشد که در هیچ جای دنیا این عمل انجام نمی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان این‌که کارکرد فرودگاه مهرآباد برای پوشش پروازهای داخلی باقی می ماند، گفت : ممکن است برخی پروازهای طولانی که بیش از دو ساعت پرواز انجام می گیرد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود.

جهانگیریان با بیان اینکه انجام پروازهای بامدادی بسیار کم است افزود : پروازهای نیمه شب در فرودگاه مهرآباد فقط پروازهای دارای تاخیر ،اضطراری و برای آسایش مسافران انجام می شود که بسیار کم است .

وی گفت : در هیچ جای دنیا به علت احتمال وقوع حوادث، فرودگاه بزرگی مانند مهرآباد را به یک باره جابجا نمی کنند .

جهانگیریان افزود: حتی در برخی از کشورهای همسایه در داخل شهر فرودگاه‌ هایی وجود دارد که بیش از 70 میلیون مسافر جا به جا می کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه باید فضای اطراف فرودگاه مناسب سازی شود گفت : در وهله نخست رشد فرودگاه مهرآباد را متوقف کردیم و به رغم اینکه ظرفیت جابجایی 20 میلیون مسافر را در سال داریم اما از رشد مسافران در فرودگاه مهر‌آباد جلوگیری کردیم و آهنگ رشد آن را کاهش داده ایم.

جهانگیریان گفت: به محض فراهم شدن امکانات لازم برای انجام سفرهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) این فرودگاه نیز وارد چرخه جابجایی مسافران داخلی می‌ شود

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور گزینه های مختلف خود را برای ارتقای رفاه حال شهروندان مورد بررسی قرار می دهد،افزود: تسریع ساخت مترو فرودگاه می تواند برای رفاه حال مسافران کمک کننده باشد.

منبع : واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان