arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۳
معاون وزارت آموزش و پرورش:

ورود موبایل به مدارس همچنان ممنوع است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مدارس ما همچنان بر اساس قانون ورود موبایل به لحاظ اینکه کاربری‌های متفاوتی دارد و قابل کنترل نیست ممنوع است، به پرسشی درباره سرانجام طرح موبایل دانش آموزی پاسخ داد.

حمیدرضا کفاش با بیان اینکه مسئله ورود موبایل به مدارس تنها منحصر به ایران نیست اظهار کرد: موبایل کاربری‌های متعددی دارد و در هیچ کشوری اجازه ورود موبایل را با همه کاربری‌هایش به فضای آموزشی نمی‌دهند زیرا مخل آموزش است.

وی افزود: برخی کشورها چون ژاپن، چین و استرالیا موبایل دانش آموزی تعریف کرده‌اند و به عنوان مثال دانش آموز فقط اجازه ارتباط با والدینش را دارد تا اگر در مسیر حادثه‌ای پیش آمد بتواند سریع اطلاع بدهد. یا در برخی کشورها موبایل وسیله ارتباطی معلم با والدین دانش آموز است. این مسئله در دانشگاه وجود ندارد و ماهیت دانشجو با دانش آموز متفاوت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کودکان در سنین مدرسه در مراحل مختلف تربیت قرار دارند و باید شیوه آموزش و فضا از استانداردهای لازم برخوردار باشد، عنوان کرد: در حال حاضر یکی دو مرتبه وزارت فناوری اطلاعات به میدان آمده اما خبری نشده که طراحی موبایل دانش آموزی برای رفع نیازهای آموزشی به کجا رسید.

کفاش تصریح کرد: اما در مدارس ما همچنان بر اساس قانون ورود موبایل به لحاظ اینکه کاربری‌های متفاوتی دارد و قابل کنترل نبوده و مخل نظام آموزشی و تربیتی است ممنوع است. معتقدم اگر بشود موبایل دانش آموزی تعریف کرد، مفید است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان