arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

سواستفاده القاعده از زنان بيوه و ايتام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 احکام صادر شده از سوي دستگاه قضايي عربستان از سوء استفاده تشکيلات تروريستي القاعده از مدارک زنان بيوه و ايتام براي تحريک حس ترحم شهروندان و جمع آوري کمک هاي مالي پرده برداشت.

براساس احکام صادر شده از سوي دستگاه قضايي عربستان، تشکيلات القاعده با هدف سوء استفاده از حس ترحم شهروندان اين کشور، اقدام به سوء استفاده از مدارک زنان بيوه و ايتام کرده است. همچنين براساس اين احکام يک فرد عربستاني که مسئول مالي حلقه هاي حفظ قرآن کريم در يکي از مساجد رياض بوده است، براي منحرف کردن جوانان براي افکار شبه تکفيري تلاش مي کرده است.

روزنامه سعودي "الوطن" تأکيد کرد که دستگاه قضايي عربستان اخيرا يک گروه 36 نفره را به اتهام اقدامات تروريستي محاکمه کرد که 25 نفر از آنها به مجموع 209 سال زندان محکم شدند و سرکرده اين گروه به همراه دو تن از اعضاي آن با 20 سال زندان، سنگين ترين حکم اين پرونده را دريافت کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، يکي از متهمان اين پرونده به کشورش يمن بازگردانده شد و دو تن از آنها در سوريه کشته شده اند و چهار تن از آنها نيز در خارج از عربستان به سر مي برند. همچنين دادگاه از صدور حکم غيابي عليه دو تن از اعضاي اين گروهک خودداري و اين امر را به جلسه آينده محکوم کرد. همچنين قرار است قبل از برگزاري جلسه دادگاه، به متهمان درباره اهميت حضور در اين جلسه ابلاغ شود.

اين گروه مرتبط با تشکيلات القاعده اقدام به جذب جوانان عربستاني براي ارسال آنها به مناطق درگيري در کشورهاي افغانستان، عراق و يمن مي نمود. همچنين بنا به اعلام مقامات رياض، سرکرده اين گروه با سران القاعده درباره ترور برخي از مسؤولان، علما و افسران عربستاني مذاکره کرده است.

منبع : العالم
نظرات بینندگان