arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

دومین روز مذاکرات معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در حالی امروز (جمعه) در دومین روز مذاکرات خود، رایزنی هایشان را در شهر ژنو سوئیس از سر گرفتند که وزرای خارجه دو کشور همچنان در اروپا بسر می برند.

صبح روز گذشته (پنج شنبه) هیات های مذاکره کننده هسته ای ایران و آمریکا به ریاست معاونان وزرای خارجه دو کشور ابتدا یک نشست با حضور همه اعضای خود داشتند که یک ساعت بطول کشید و سپس هیات های مذاکره کننده در سطوح معاونان و کارشناسان نشست های جداگانه ای را در دو دور برگزار کردند.

امروز نیز مجید تخت روانچی و سید عباس عراقچی معاونان وزیر امور خارجه ایران با ویلیام جوزف برنز و وندی شرمن معاونان وزیر خارجه آمریکا مذاکرات خود را ادامه می دهند.

کری پس از سه دور مذاکره با ظریف، به صوفیه لهستان رفت و ظریف نیز ابتدا به برلین و سپس به بروکسل رفت و به ترتیب با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان و نیز فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف عصر امروز به وقت محلی نیز با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در پاریس دیدار و گفت و گو می کند.

کری پس از مذاکرات ژنو به خبرنگاران گفته بود که احتمال دارد روز جمعه بار دیگر با ظریف در پاریس دیدار و گفت و گو کند.

ایران و گروه 1+5 بر سر حجم غنی سازی اورانیوم، جدول زمانی و نحوه لغو تحریم ها و نیز مدت زمان توافق جامع با یکدیگر همچنان اختلاف دارند؛ اختلافاتی که بیش از هر چیز برای حل آن نیاز به اراده سیاسی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان