arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

شکست رسمی پروژه عینک گوگل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گوگل رسما اعلام کرده که فروش عمومی عینک های هوشمند خود را تا پایان ماه ژانویه متوقف خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از ان سی پی آر، این شرکت که حدود دو سال است در حال طراحی و تبلیغات گسترده برای عینک یاد شده است می گوید مرحله اول طراحی و عرضه این عینک رسما به پایان رسیده است.

عینک مذکور برای عکاسی و فیلم برداری، اتصال به اینترنت بی سیم و دریافت اطلاعات ارزش افزوده از محیط اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. اما چندان مورد استقبال عمومی قرار نگرفت.

کارشناسان معتقدند قیمت بالای این عینک، عدم طراحی برنامه های جانبی متعدد، عرضه محصولات رقیب و قدرتمند در شکست این طرح جاه طلبانه گوگل تاثیرگذار بوده است. البته این اولین بار نیست که گوگل طرحی جاه طلبانه را به اجرا گذاشته و شاهد شکست آن است.

تیم طراح این عینک در بیانیه ای اعلام کرده که عینک گوگل نمرده، بلکه دوره ای انتقالی را پشت سر می گذارد و تیم طراح آن را برای آینده خواهد ساخت.

گوگل مدل فعلی از عینک خود را نسخه ای آزمایشی موسوم به Explorer نامیده و می گوید مدل های بعدی از آن در آینده عرضه می شوند. هر چند هیچ زمانی برای عرضه مدل تازه عینک گوگل اعلام نشده است. از سوی دیگر قرار است کار طراحی این عینک از آزمایشگاه گوگل گرفته و به واحد دیگری منتقل شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان