arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

احتمال استیضاح وزیر ارشاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران با اشاره به همراهی روزنامه مردم امروز با نشریه موهن شارلی ابدو گفت: در صورتی که برخورد قاطعی با این روزنامه صورت نگیرد، وزیر ارشاد خودش در مظان استیضاح خواهد بود، کما اینکه از گذشته هم در این مظان بوده است.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون همراهی روزنامه مردم امروز با نشریه موهن شارلی ابدو، اظهار داشت: این موضوع از دو بعد باید بررسی شود یک بعد آن، روزنامه‌ای است که این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: این تیپ روزنامه‌ها بنای اصلی‌شان بر ایجاد جریان‌سازی علیه نیروهای خودی و اعتقادات بومی کشور و از سوی دیگر همراهی با بیگانگان است. تکلیف این تیپ روزنامه‌ها که همواره عقبه غیرعلمی و دینی داشته‌اند، مشخص است.

طبیب‌زاده ادامه داد: اما انتظار ما از وزارت ارشاد این است که حساسیت‌های لازم را در حکومت دینی داشته باشد. پیامبر اسلام دارای بالاترین جایگاه در فرق اسلامی است، لذا جمهوری اسلامی ایران باید اولین جایی باشد که فریاد مخالفت با این هتک حرمت‌ها را سر دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما باید موضع مخالف بگیریم، نه اینکه در داخل دچار تساهل و تسامح شویم و از این نشریات ساختارشکن حمایت کنیم و یا حتی برخورد قاطعی با آن صورت ندهیم. اینها محکی برای وزارت ارشاد است.

وی تأکید کرد: در صورتی که برخورد قاطعی با این روزنامه صورت نگیرد، وزیر ارشاد خودش در مظان استیضاح خواهد بود، کما اینکه از گذشته هم در این مظان بوده است و به وزیر ارشاد توصیه می‌کنیم پرونده استیضاح خود را جلوتر نیندازد.

طبیب‌زاده گفت: اگر نمایندگان فرصتی برای اصلاح به وزیر ارشاد دادند، از آن استفاده کند، برخورد قاطع با هتک حرمت به ساحت پیامبر وظیفه هر مسلمانی است و یک برخورد جناحی و سیاسی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان اظهار داشت: اگر وزیر ارشاد در این خصوص برخورد قاطعی نکند، اصلاً وزیر دولت اسلامی نیست و حتماً پرونده استیضاح او رو خواهد آمد.
نظرات بینندگان