arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

دولت یارانه پردرآمدها را حذف کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه دولت یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد را حذف کند، گفت: در بودجه سال 93، اجرای این موضوع را به دولت تکلیف کردیم، اما اجرایی نشد.

 فارس:‌ محمدمهدی مفتح با اشاره به ضرورت حذف ثروتمندان از دریافت یارانه نقدی، دولت را مکلف به انجام این قانون دانست و اظهار کرد: در بودجه سال 93، اجرای این موضوع را به دولت تکلیف کردیم، اما این قانون اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به دنبال الزام دولت به شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان در بررسی لایحه بودجه خواهد بود، گفت: دولت باید در راستای تأمین منافع اقشار آسیب‌پذیر نسبت به حذف پرداخت یارانه به دهک‌های پردرآمد جامعه اقدام کند.تحقق این امر یکی از مصادیق عدالت و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده انقباضی بسته نشده، بودجه سال 93 را 211 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: این در حالی است که این رقم برای سال آینده 244 میلیارد تومان خواهد بود.

مفتح در ادامه با بیان اینکه بودجه در دو بخش کلی «درآمدها» و «هزینه‌ها» مورد بررسی قرار می‌گیرد، از افزایش 50 درصدی درآمدهای مالیاتی همدان در لایحه بودجه انتقاد کرد و گفت: درست است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به سمت افزایش درآمدهای مالیاتی رفت اما باید یک تناسب در این زمینه بین استان‌های مختلف کشور وجود داشته باشد.

وی از اینکه همدان یک استان کشاورزی است و این بخش نیز از مالیات معاف است، سخن به میان آورد و افزود: با این شرایط در زمینه اخذ مالیات در استان همدان، بستر محدودی وجود دارد.اینکه درآمد مالیاتی همدان بیش از میانگین کشوری افزایش یافته نه تنها به مردم فشار خواهد آورد که شاید در تحقق، نیز با مشکل مواجه شود.

وی در پایان ابراز داشت: در کمیسیون تلفیق بودجه، تمام تلاش خود را برای انعکاس واقعیات وضعیت همدان خواهم کرد.
 
نظرات بینندگان