arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

ترقي: سياسيون براي آرامش در جامعه پيش از حرف زدن، فکر کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه معتقد است که اين حزب منتظر نمي ماند تا مواضع خود را با مواضع احزاب ديگر تنظيم کرده و بعد آن را اعلام کند بلکه مواضع مستقل خودش را دارد.

حميدرضا ترقي در خصوص مواضع جديدي که از سوي حزب مؤتلفه اسلامي اتخاذ و اعلام مي شود و شباهت اين مواضع با مواضع جريان هاي ديگراصولگرايي همچون جبهه پايداري تصريح کرد:مواضع موتلفه، مواضع خود حزب است و کاري به موضع گيري ديگران ندارد و موضع خودش را اتخاذ مي‌کند همان طور که هيچ گاه موضع گيري موتلفه در رابطه با موضع گيري کسي نبوده به جز مواردي که بايد پاسخ فرد يا گروهي را بدهد.

وي با بيان اينکه موضع گيري ها در حزب بر اساس خرد جمعي اتخاذ و اعلام مي‌شود، افزود: ممکن است در موضوع خاصي، موضع مشترکي با يک گروه يا جريان ديگر داشته باشد که به طور طبيعي براي همه اتفاق مي افتد و دليل خاصي ندارد و به نظر مي رسد اين گونه حرف‌ها بيشتر فضا سازي باشد و واقعي نيست.

عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: طبيعي است که ما در اصول با هم تفاوتي نداريم و مذاکره و گفتگو هم در رابطه با وحدت اصولگرايان با هم داريم و مواردي پيش آمده است که مثلا در موضوع استيضاح وزير علوم و عدم راي اعتماد به برخي از وزراي پيشنهادي که در رابطه با فتنه نقش داشتند، هم ما موضع گيري کرده و مخالفت خود را اعلام کرده ايم و هم آن ها مخالفت کرده اند و اين ها نقاط اشتراک مابوده است.

ترقي با تاکيد براينکه نقاط اشتراک ما قطعا بسيار بيشتر از نقاط افتراق است، ادامه داد: اينکه مواضع خود را بر اساس مواضع ديگران تنظيم کنيم چنين چيزي وجود ندارد چراکه مواضع حزب بر اساس روند مشخصي اتخاذ مي شود.

وي در پاسخ به اين سئوال که نظر شما درباره اينکه عنوان مي شود بعضي از اعضاي حزب مواضع معتدل تر و نرم تري نسبت به ساير اعضاء دارند، چيست؟ يادآورشد:نرم تر و تندتر شدن لحن ها بستگي به موضوعات دارد و با توجه به نوع موضوعات،متفاوت است. در بعضي از موضوعات حساسيت موتلفه بيشتر است کما اينکه در بعضي از موضوعات نيز ممکن است که حساسيت زيادي به خرج ندهد اما آنچه که مسلم است اين است که موتلفه معتقد به مباني فکري نظام ديني است و بر اساس آن موضع گيري مي کند و طبيعتا با جريان هايي که مبتني بر فقه اسلامي و حکومت ديني موضع مي گيرند، اشتراکات نزديک تري دارد تا جرياناتي که از دين فاصله دارند.

اين فعال سياسي اصولگرا همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه فضاي سياسي کشور را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ گفت: فضاي سياسي کشور در حال حاضر تقريبا فضاي عادي است و خوشبختانه فضاي پر چالشي نيست.

وي ادامه داد: در مجموع آرامش سياسي در کشور حاکم است ولي تحرک سياسي خوبي نيز وجود دارد که موجب خستگي و خواب آلودگي سياسيون نمي‌شود و هر روز موضوع و مسئله اي وجود دارد که سياسيون مي توانند نسبت به آن کنش داشته و واکنش نشان دهند.

ترقي با بيان اينکه تضارب آراء است که نشاط سياسي را در جامعه حفظ مي کند، اظهارکرد: در اين شرايط، افراد قدرت تحمل يکديگر را دارند و طوري نيست که از کوره در بروند و در مجموع فضاي مطلوبي براي رشد سياسي وجود دارد.

معاون امور بين الملل حزب موتلفه درباه اتفاقات اخير مجلس نيز ابراز عقيده کرد: متاسفانه آقاي مطهري گويا ابزار دست جريان هايي شده است که فعلا همه موضع گيري هايش تشويق ضد انقلاب را در پي دارد و کسي از داخل کشور براي او کف نمي‌زند.

وي افزود: نمي دانم او مي خواهد خودش را قرباني چه چيزي کند؟ و چرا اين قدر خودش را ضايع مي کند، ما که هنوز از کارهاي او سر در نياورده ايم. از طرفي، افسوس مي خوريم که فردي وابسته به شخصيت وارسته علمي و ديني و باسابقه اي در کشور اينگونه دارد خودش را خراب مي کند و در حال از دست دادن التزام عملي خود به ولايت است.

اين فعالي سياسي اصولگرا در خصوص اينکه روساي قوا اخيرا مسئولان و رسانه ها را به ايجاد آرامش در کشور دعوت کرده اند و چگونه مي توانيم به سمت آرام سازي فضاي سياسي کشور حرکت کنيم؟ اظهار کرد: براي حفظ آرامش کشور، مهم ترين عامل اين است که افراد پيش از آنکه حرفي را بر زبان جاري کنند، درباره آن فکر کنند نه اينکه اول حرف بزنند بعد راجع به حرفي که زده اند فکر کنند.

وي افزود: انتظار اين است که نخبگان جامعه که تريبون در اختياردارند و نمايندگان ملت که مجازهستند طبق قانون درباره هر موضوعي اظهارنظر کنند، اظهار نظر خود را بر اساس خرد جمعي و پختگي فکري بيان کنند و همانطور که در سوگندشان نيز تاکيد کردند، مصالح ملي را مورد توجه قرار بدهند و بدانند که حرفي که از زبان آن ها صادر و از تريبون مجلس پخش مي شود،در داخل و خارج از کشور کلمه به کلمه آن مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد و اين طور نيست که به گونه اي حرف بزنند که در محفل خصوصي حرف مي زنند.

وي ادامه داد: استفاده از تريبون ها اگر بر اساس نوعي واقع نگري و سنجش افکارداخلي و خارجي صورت نگيرد، ممکن است مشکلاتي در کشور به وجود آورد و فردي که ابعاد سخن گفتن را لحاظ نمي کند، تبديل به غضنفر مي شود که هر روز هر حرفي که مي زند مشکلي را براي جامعه ايجاد و موج تشويش اذهان عمومي را به وجود مي آورد.

ترقي افزود: افراد بايد بدانند که اين رفتارها موجب ارتقاي جايگاه آن ها نمي‌شود، متاسفانه بعضي ها فکر مي کنند که با اين روش ها مي توانند خودشان را مطرح کنند يا روي آنتن قرار دهند در حاليکه اين رفتارها جز اينکه فرد را ضايع مي کند و قضاوت ديگري که افراد نسبت به آن فرد پيدا مي کنند، حاصلي ندارد. از سوي ديگر، اين گونه مسائل براي جامعه ما که مي خواهد سنجيده و بر اساس مصالح ملي پيش برود و توطئه هاي گوناگون عليه آن اعمال شده و مي شود، جز ضرر چيز ديگري در بر نخواهد داشت.

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان