arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

داوود اوغلو : تشکیل یک کشور کُرد باعث جنگ در منطقه می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی تاکید کرد که تشکیل یک کشور کرد خطری برای منطقه محسوب می‌شود.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه‌ با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگمانیه تساتیونگ گفت: تشکیل یک کشور مستقل کرد منطقه را به خطر می‌اندازد و آن را ناآرام می‌کند. تغییر مرزها باعث درگیری میان کشورهای همسایه می‌شود و به همین دلیل بهتر این است که مرزها بدون تغییر بمانند.

ترکیه روابط قوی تجاری و سیاسی با اقلیم خودمختار کردستان عراق دارد اما با تمایل این منطقه برای تشکیل یک کشور مستقل و جدایی از عراق مخالف است.

داوود اوغلو با اشاره به کردهای ساکن ترکیه افزود: همه در ترکیه حق شرکت در روند سیاسی کشور را دارند. قومیت‌های مختلف ساکن ترکیه از سیستم سیاسی کشور راضی هستند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه مصاحبه خود گفت: در طول این 12 سال ما به خواسته‌های ملت گوش داده‌ایم. سیستم آموزشی را تغییر دادیم تا اجازه دهیم زبان کردی در کنار زبان ترکی در موسسات آموزشی تدریس شود. ما به تلاش خودمان برای حذف این موانع برسر راه زبان کردی ادامه می‌دهیم.

وی درباره مساله سوریه نیز گفت: اگر جامعه بین‌الملل نصایح ما را درباره یافتن راه‌حل جایگزین در قبال بحران سوریه می‌پذیرفت و به اجرا در می‌آورد هیچ جرم و جنایتی علیه بشریت در سوریه به وقوع نمی‌پیوست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
5
9
چطور تشکیل یک کشور ترک یاچندین کشور عرب یا یک کشور فارس و... باعث ایجاد جنگ نشده؟!
نظرات بینندگان