arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

بارش در استانهای جنوبی و کاهش دما در استان های شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که با ورود سامانه بارشی به جنوب کشور از امروز (شنبه) در استانهای جنوبی بارندگی آغاز و بتدریج گستره بارش ها به شرق و سپس شمال شرق و مرکز کشیده می شود.

از روز یکشنبه ( فردا) بارش در مناطق یاد شده تشدید می شود و از روز دوشنبه این هفته این سامانه در مناطق جنوب شرق کشور فعال شده و بتدریج اواخر وقت روز سه شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

بر اساس این گزارش، شدت بارش ها روز یکشنبه در استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و ارتفاعات جنوبی و مرکزی زاگرس و روز دوشنبه در بخش هایی از استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود، ضمن اینکه بارش در مناطق سردسیر به صورت برفی خواهد بود و روزهای یکشنبه تا سه شنبه شاهد مواجی شدن خلیج فارس خواهیم بود.

همچنین طی روز جاری با کاهش محسوس دما و تقویت جریان های شمالی در سواحل دریای خزر، بارش ها در این مناطق به ویژه غرب سواحل خزر تشدید می شود و با آغاز بارش ها طی روز یکشنبه در سواحل خزر به تدریج از روز دوشنبه بارش ها در این مناطق قطع می شود.

همچنین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته به سبب بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان های کهگیلویه وبویراحمد، کرمان و خراسان جنوبی احتمال لغزندگی جاده ها وجود دارد و رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی این مناطق باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درخصوص وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: اکنون دمای هوای تهران به حدود 10درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود 32 درصد، سرعت وزش باد 18 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین 5 تا14 درجه بالای صفرپیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا به 3 تا10 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته وی، کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز دوشنبه این هفته بین 1تا 9 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد قابل پیش بینی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان