arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

بیانیه اتحادیه اروپا درباره مذاکرات ژنو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکره‌کنندگان ایران و گروه 1+5 رایزنی‌های جدی و مفید در ژنو داشتند و ماه آینده دوباره با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا پس از پایان دور اخیر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در روز یکشنبه در ژنو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات ارشد آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه روز یکشنبه با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک به منظور یافتن راه‌حلی جامع در خصوص مساله هسته‌ای ایران دیدار و رایزنی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنها به رهبری هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدارهایی جدی و مفید داشتند و تصمیم گرفتند که اوایل ماه فوریه بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند.

 مذاکرات هسته‌ای با هدف دست یافتن به یک توافق جامع که محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور را در پی خواهد داشت ادامه می‌یابد.

مذاکره‌کنندگان ایران و گروه 1+5 طی سه روز گذشته رایزنی‌هایی سخت و جدی در ژنو داشتند که انتظار می‌رود به تسریع روند مذاکرات هسته‌ای کمک کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در این باره گفت: ما هنوز امیدواریم و من فکر می‌کنم اگر طرف دیگر حسن نیت و اراده لازم را داشته باشد دستیابی به توافق ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد اگرچه هنوز اختلافات و مشکلات به قوت خود باقی است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان