arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

سالانه بیش از 5 هزار مبتلا به سرطان در فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز گفت: سالانه بیش از پنج هزار نفر در فارس به بیماری سرطان مبتلا می شوند و پیشگیری در این امر بسیار لازم و ضروری است.

دکتر سید علی ملک حسینی دوشنبه در دومین همایش توجیهی آموزش وپرورش و وقف جمعی افزود: امروزه آمار بیماری سرطان روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در مورد وضعیت بیماران سرطانی، بهتر است خود بیماران را ببینید که از لحاظ درمانی وضعیت بسیار بدی دارند تجهیزات و فضای مورد نیاز این بیماران برای درمان کم است و مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد.

این پزشک با ابراز خرسندی از استقبال مردم فارس از طرح وقف جمعی و ساخت بیمارستان تخصصی سرطان ادامه داد: ما به کمک تک تک مردم نیاز داریم که به هر اندازه می توانند کمک کنند و اگر از نظر مالی این امکان وجود ندارد، تبلیغ کنند و دیگران را به این کار تشویق کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: احداث بیمارستان سرطان موجب می شود که این بیماران در فضای بهتری مداوا شوند و خدمات بهتری به آنها ارایه شود .

ملک حسینی بیان داشت : زمین این بیمارستان در مرکز آموزشی پزشکی درمانی پیوند اعضای ابن سینا واقع است و به عنوان بنیاد سرطان جنوب کشور، در شهر شیراز احداث می شود.

وی بیان کرد:این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره اوقاف استان فارس، با زیربنای 700هزار مترمربع در نظر گرفته شده و برای آن 500 تخت بیمارستانی پیش بینی شده است.

دراین همایش یکی از جراحان چشم گفت:اگر کسی موفق شود پول یک اجر این بیمارستان را بدهد بهشت را از آن خود و تا ابد در آرامش به سر می برد.

علی اصغر خدادوست بیان داشت:پیشرفت تمام کشور های دنیا پایه اصلی آن انسان و انسان سازی برعهده معلمین است و با پیدا کردن سرمایه اصلی مملکت باعث پیشرفت آن خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت علم تنها با مشارکت و پرداخت مالیات های مردمی تحقق می یابد گفت: تمام مسوولین باید به گونه ای فعالیت کنند تا افراد جامعه را نسبت به پرداخت مالیات و همچنین مشارکت در اقدامات علمی و درمانی مشارکت بدهند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان