arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

لحظه شماري پسران عبدالله براي کسب قدرت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  روزنامه انگليسي "تايم" از بروز نشانه هاي جنگ قدرت در عربستان خبر داد.

"هيو تمليسنون" روز دوشنبه در مقاله اي که در روزنامه "تايم" نوشت: با انتقال ملک عبدالله به بيمارستان به سبب التهاب ريه، آينده عربستان که بزرگ ترين صادر کننده نفت جهان به شمار مي رود، در بوتۀ آزمون قرار گرفته است؛ زيرا فرزندان او براي کسب پست هاي کليدي، به تکاپو افتاده اند.

نويسندۀ اين مقاله، به نقل از يکي از مشاوران دولت عربستان سعودي تاکيد کرد: "همه در حالت انتظار به سر مي برند" ، "جانشينِ پادشاه مشخص است، اما پست هاي ديگر هنوز مشخص نيست. به همين سبب پشت پرده، مشاجره هايي در حد ديوانگان در جريان است."

وي افزود: شاهزاده سلمان وليعهدِ کنوني پس از ملک عبدالله پادشاه خواهد شد، و مقرن بايد به جاي او وليعهد شود، اما با وجود آن که شاهزاده مقرن به عنوان رئيس سابق سازمان اطلاعات شناخته مي شود اما به او به عنوان وليعهدِ واقعي نگريسته نمي شود زيرا او از مادري يمني است که همسرِ دائمي پادشاه نبوده است.

در ادامه اين مقاله آمده است که سلمان، به سبب پيري، کند ذهن شده است اما مشخص نيست که اين بيماري، تا چه حد دامنگير وليعهد کنوني است.

در پايان اين مقاله تاکيد شده است که در صورت مرگ ملک عبدالله، خانوادۀ سلمان که از فرزندان سديري هاست، نقشه ها و برنامه هاي ديگري خواهند داشت که شايد مهم ترينِ اين برنامه ها، قضبه کردن حاکميت باشد.

منبع : العالم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
1
8
بابا ، التهاب ریه که چیری نیست ، بیایید ایـــــــران ببینید که نفت با زندگی های مردم چی کارا که نکرده !
نظرات بینندگان