arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

صدیقی: رهبری دغدغه دین و دنیای مردم را دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه موقت تهران گفت:‌ رهبری دغدغه بهشت، دین، اخلاق، دنیا و زندگی مردم را دارند. آقا تاکید می‌کنند به ذخایر انسانی و متدینین جامعه متکی هستند نه ذخایر زمینی.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوانساری از مفاخر ائمه جماعات تهران گفت: اسلام دین خودکفایی و استغنا است. بازاریان برای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی به پا خیزید.

صدیقی خطاب به اصناف و بازاریان تاکید کرد: به دولت فشار بیاورید تا از وابستگی نجات یابیم. آیا شما منتظر شکست تحریم‌ها برای رونق کسب و کارتان هستید؟ تحریم، بازار را از رونق نینداخته است بلکه عامل بی رونقی بازار، شما هستید. ولایت، تحقق کلی احکام الهی را برای شما می‌خواهد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به شما می‌گویم حتی با شکسته شدن تحریم‌ها رانت خواران وابسته به خارج جلوی رونق تولید کشور را می‌گیرند و بازار کشور را برای همیشه بازار مصرف و وابسته می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز در سایه تشیع صاحب انرژی هسته‌ای شده‌ایم، گفت: این مسئله از سوی غرب پذیرفته نیست. امروز غرب با استفاده از ماهواره در دل خانواده‌ها و دانشگاه‌ها، زن‌ها و دخترهای بزک کرده را به وجود آورده است. اما باید غرب بداند ما با داشتن امثال امام خمینی (ره) و شهدا، پانزده خردادها، آیت الله خوانساری‌ها، بر شرارت‌ها و فتنه‌گری‌های آنان خط بطلان می‌کشیم.

صدیقی با بیان اینکه در جنگ نرم با دشمن به سر می‌بریم، گفت:‌ فتنه، براندازی و حرکتی ضد قرآنی و ضد تشیع بود. فتنه در پی انداختن پرچم ولایت و بر افراشتن پرچم طاغوت بود که البته خدا به مومنان وعده پیروزی داده است.

صدیقی با محکوم کردن اهانت مجله شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت: اهانت به ساحت مقدس جان عالم و سالار انبیاء را به امام زمان(عج)، علمای عالم تشیع، مراجع تقلید، مقام معظم رهبری، امت اسلامی و متدینان بازار تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: اجتماع امروز شما برای اعلام انزجار از کفر جهانی، صهیونیست بین‌الملل و سران فرانسه است که مجله ننگینشان این جسارت و هتاکی را به ساحت پیامبر اسلام (ص) کرده و قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار و متاثر کرده است.

وی با طرح این پرسش که چرا اهانت به پیامبر اسلام (ص) تا این حد سنگین است؟ گفت:‌ اهانت به پیامبر(ص)، اهانت به خدا و مقدسات جامعه بشری و اهانت به همه ادیان الهی است. راز این اهمیت در یکی از آیات سوره یوسف بیان شده است.

وی ادامه داد: گفتار، رفتار و کردار فردی و اجتماعی پیامبر اسلام (ص) با هدف دعوت مردم به سوی خدا بود. پیامبر اکرم (ص) منادی توحید،‌ بت شکنی، ظلم ستیزی و رفع موانع بندگی بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ رسالت نبی مکرم اسلام در قدم اول دعوت به خدا، شکستن بت نفس‌ و بت‌های ظاهری، آشنایی دادن دل‌های رمیده با خدا، جرأت دادن به ضعفا برای ایستادن در برابر طاغوت مشرک، تربیت بشر برای تجلی نور خدا در دل‌ها، تزکیه نفوس، نقطه وصل بین خالق و مخلوق و بشارت دهنده حکومت جهانی اسلام بود.

به گفته صدیقی گناه فسق و فجور و تجاوز به حقوق دیگران موجب نزول انسان در قهر جهنم می‌شود.

وی ادامه داد:‌ استبداد و طاغوت‌ها کانون‌های ظلمت‌اند. ظلم، ظلمت و تاریکی می‌آورد. اسلام آمد تا مردم تابع پول و قدرت نباشند بلکه پیرو حق و حقیقت باشند. پیامبر اسلام (ص) پس از مبعوث شدن به رسالت فضا را برای جهانی شدن اسلام با دعوت پادشاهان بزرگ جهان آماده کرد. پیامبر (ص) چگونه زیستن،‌ چگونه کسب درآمد داشتن، چگونه سیاست داشتن و چگونه مردن را بر اساس برنامه‌هایش به مردم آموزش داد. پیامبر اکرم (ص) چیزی آورد که در جهان مثل و مانند ندارد. قرآن، اخلاق،‌ طرح اقتصادی، ایمان، نماز و نظام دینی‌اش مثل و مانند ندارد. در نظام دینی پیامبر (ص) زندگی بشر، زندگی خدایی می‌شود.

وی ادامه داد: همانطور که پیامبر اکرم (ص) با لشکر 313 نفر خود قدرت بزرگ آن روزگار منطقه را شکست داد امروز پیروزی در برابر آمریکا،‌ فرانسه،‌ انگلیس و شوروی سابق باید توسط پیروان آن حضرت رقم بخورد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به بازاریان تاکید کرد: بازار ما باید صداقت و حلیت داشته باشد. متاسفانه در بازار اسلامی ربا، گرانفروشی و احتکار بوی ابوسفیان و معاویه می‌دهد.

صدیقی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شخصیت آیت‌الله خوانساری گفت‌: ایشان نه تنها ستاره آسمان مهر بود بلکه ستاره آسمان فقاهت،‌ مرجعیت، وارستگی، تقوا،‌ فضیلت و اخلاق هم بود. ایشان به مقام یقین رسیده بود و جهنم را با چشم یقین می‌دید. ایشان جناب ملک الموت را قبل از مرگ زیارت کرد. این سخن را فرزند ایشان و مرحوم آیت الله بهجت تائید کردند .آیت الله خوانساری پس از سه روز این اتفاق به رحمت الهی شتافت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان