arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

نکات و هشدار هاي بسيار مهم در مورد کنسرو ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  اما يک مشکل اساسي اين است که درِ قوطي ماهي تن کنسرو شده، ممکن است با ميزان جيوه خطرناک سوراخ شده باشد.

يک کارخانه ماهي تن به نام Safe Catch انواع مختلفي از درب هاي قوطي کنسرو قابل اطمينان را در اواخر ماه ژانويه روانه بازار کرد. در واقع اين اولين نوعي است که قبل از مصرف اين درب هاي قوطي با سطوح مختلف جيوه مورد آزمايش قرار گرفته است.
مدير عامل اين شرکت مي گويد: اين اولين تست جيوه با سرعت بالا مي باشد که به صورت يکپارچه براي تامين زنجيره غذاهاي دريايي با انواع ماهي ها صورت گرفته است.

در حال حاضر، توليدکننده هاي ديگر به ندرت ماهي تن خود را مورد تست جيوه قرار مي دهند. برخي از شرکت ها نيز مانند Wild Planet با محدود کردن محتوي جيوه در محصولاتشان اين تست را به روش هاي ديگر انجام مي دهند. آنها فقط از ماهي هاي جوان تر و سبک (9 تا 25 پوند) استفاده مي کنند، که به طور طبيعي تراکم آنها از جيوه کمتر است. تست هاي مخصوص شرکت به تجهيزاتي بستگي دارد که بافت کوچک نمونه اي (دو برابر سايز دانه برنج) را از ماهي (تخليه شده از کشتي) مي گيرد. پس از آن نمونه گرفته شده را در يک دستگاه کمتراز يک دقيقه آناليز مي کند. اين امر تعيين کننده درآمد توليدکنندگان خواهد بود.

ويتنبرگ مي گويد: استاندارد جيوه ما 70% زير حد جيوه FDA به آلباکور و 90% زير حد آن به اسکيپ جک تعلق دارد. به دليل حد پايين جيوه (کمتر از 0.1 قسمت هر ميليون در يک قوطي) اسکيپ جک ماهي تن شرکت Safe Catch ، تنها در بازار عرضه مي گردد. در گزارشي از مصرف کنندگان (جيوه کمتر) استانداردي پاک براي کودکان و افراد باردار است
نظرات بینندگان