arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

تلاش سعودي‌ها براي توجيه حمايت از اسرائيل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  يکي از مسؤولان رسانه‌اي عربستاني با اذعان به شادماني از شهادت نيروهاي مقاومت در حمله تجاوزکارانه رژيم صيهونيستي، تلاش کرد تا اينگونه وانمود کند که اين شادماني به معناي حمايت از رژيم صهيونيستي نيست.

"عبدالرحمن الراشد" عضو شوراي اداري مجموعه رسانه‌اي سعودي "ام بي سي" در مطلبي در روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، ادعا کرد که اگر دوباره درگيري بين اسرائيل و حزب الله و يا ايران صورت بگيرد، بسياري از اعراب با شادماني خواستار شکست حزب الله و ايران خواهند بود.

الراشد که سالها مديرکل شبکه سعودي "العربيه" بود، اذعان کرد که اين احساس عجيب بيانگر تغيير ائتلافها در منطقه و تغيير مواضع سياسي است؛ حتي اگر به صورت موقت باشد.

درحاليکه اين امر بيانگر همسويي آشکار مواضع رسانه‌اي سعودي با رژيم صهيونيستي و ضد مقاومت فلسطين و لبنان است، اين مسؤول رسانه‌اي سعودي، مدعي شد: "اين امر به معناي علاقه به اسرائيل نيست".

الراشد با اشاره به حمايتهاي قبلي برخي رژيم‌هاي عربي از سازش رژيم صهيونيستي و تشکيلات خودگردان فلسطين، خاطرنشان کرد: "شايد در صورت تحقق صلح فلسطيني – اسرائيلي، اين امر بيشتر از گذشته، با مقبوليت مواجه شود. و در صورت بروز منازعه منطقه‌اي، مانند مثلا منازعه اعراب با ايران، اسرائيل آشکارا در اردوگاه کشورهاي عربي قرار خواهد گرفت".

وي براي توجيه اين گفته‌هاي خود نيز ادعا کرد: "البته اين امر با چشم پوشي و ائتلاف موقت و در نظر گرفتن مسائلي مانند اينکه - دشمن دشمن من دوست من است- صورت مي گيرد".

اين مسؤول رسانه‌اي سعودي ادامه داد: "بار ديگر تأکيد مي‌کنم که اين امر به معناي آن نيست که اسرائيل نزد اعراب مقبوليت دارد، البته مگر آنکه صلح بين اسرائيل و فلسطيني‌ها برقرار شود".

الراشد با بيان اينکه درصورت تحقق توافق هسته‌اي ايران، اعراب با رژيم صهيونيستي در يک سنگر قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: "در صورت پافشاري آمريکايي‌ها بر رسيدن به توافقي با ايران، که اسرائيلي‌ها را خشمگين مي‌کند؛ اسرائيلي‌ها به صف کشورهاي عربي منطقه (خليج فارس) کشيده خواهند شد تا توازن منطقه‌اي ضروري محقق شود.

منبع : العالم
نظرات بینندگان