arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

داعش از بلندی‌های حاشیه کوبانی عقب رانده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، مقاومت کوبانی با همراهی نیروهای کرد، کنترل بلندی های «مشته نور» واقع در حاشیه شهر کردنشین «عین العرب» (کوبانی) سوریه را از گروه تروریستی داعش باز پس گرفت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه افزود: بدین ترتیب کرد ها می توانند شهر را به طور کامل زیر آتش خود بگیرند.

تصرف این بلندی ها توسط داعش در اکتبر گذشته امکان تصرف بخش عمده ای از شهر را توسط این گروه تروریست فراهم کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در گزارشی اعلام کرد که مبارزان کرد موفق شدند کنترل بلندی های مشته نور را در دست بگیرند و پرچم خود را بر فراز برج موجود در این بلندی برافرازند، این پیروزی در پی عملیات ضربتی واحدهای کرد که شامگاه یکشنبه آغاز شد، به دست آمد.

بنا بر این گزارش، این عملیات به کشته شدن دستکم 11 تن از تروریست های داعش انجامید. علاوه بر این ها، کرد ها مقادیر زیادی سلاح به غنیمت بردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ادامه داده است: 'بدین ترتیب کرد ها علاوه بر اشراف کامل بر شهر، می توانند مسیر امداد داعش میان استان های حلب و رقه را نیز زیر آتش خود گیرند'.

با توجه به پیروزی اخیر، هم اکنون تنها 15 درصد شهر عین العرب (کوبانی) در کنترل تروریست های داعش قرار دارد.

داعش حملات خود را به شهر کرد نشین عین العرب (کوبانی) 16 سپتامبر آغاز کرد و پس از تصرف روستا ها و شهرک های محیط شهر، اکتبر گذشته وارد این شهر شد.

عین العرب (کوبانی) در آستانه سقوط کامل قرار گرفت اما مقاومت سرسختانه مردم کوبانی همراه با حملات نیروهای ارتش سوریه و پیشمرگه های کردستان عراق معادلات را تغییر داد.

بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، در درگیری های عین العرب (کوبانی) یک هزار و 607 نفر کشته شدند که یک هزار و 91 نفرشان از تروریست های داعش، 463 نفر از نیروهای کرد، 32 تن غیر نظامی و 21 تن از مخالفان مسلح دولت سوریه بودند.

این آمار شامل مردم کوبانی نمی شود که با تجهیزات ناچیز در برابر تروریست های مقاومت کردند و شماری از آنان در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا کشته شدند.
نظرات بینندگان