arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

افتتاح طولانی‌ترین خط مترو کشور تا پایان سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون عمرانی وزیر کشور به همراه مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از کارگاه بخش شمالی خط سه مترو تهران به طول 18 کیلومتر بازدید و بر افتتاح این خط تا پایان امسال تاکید کرد.

 هوشنگ خندان دل با اشاره به ضرورت توسعه سیستم‌های ریلی در شهرهای بزرگ کشور به ویژه در تهران به عنوان پایتخت گفت: با توجه به وجود مشکلات روزمره مردم برای رفت و آمد با توسعه خطوط ریلی می‌توان این مشکلات را به صورت موثر حل کرد. قطعا با توسعه خطوط مترو علاوه بر دادن امکان به شهروندان برای برنامه ریزی در سفرهای درون شهری خود، امکان رفع معضل آلودگی هوا نیز به وجود می‌آید.

وی افزود: توجه به پروژه‌های ریلی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است که در وزارت کشور نیز به این موضوع نگاه ویژه‌ای داریم. قطعا از همه توانایی‌ها و اختیارات برای سرعت دادن به انجام پروژه‌های ریلی استفاه می‌کنیم و تاکنون نیز از تمام امکانات و اعتبارات برای توسعه هرچه سریعتر خطوط متروی تهران استفاده کرده‌ایم.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تکمیل 18 کیلومتر از بخش شمالی خط سه مترو تهران ظرف مدت هشت ماه، گفت: رکوردی که در اجرای عملیات مهندسی این پروژه به دست آمده قطعا قابل تقدیر است که نشان دهنده رسیدن به یک دوره بلوغ قابل اتکا در این صنعت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: قطعا خط سه متروی تهران به عنوان مهمترین خط ریلی پایتخت که منتهی الیه جنوبی شهر را به شمال آن وصل می‌کند، با توجه به امکان رینگ شدن آن با خط یک و طولانی ترین خط متروی کشور یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت مترو تهران است.

خندان دل افزود: دولت نیز با حمایت از شرکت متروی تهران امیدوار است خطوط متروی تهران هرچه زودتر تکمیل شود تا امکان بهره مندی از حمل و نقل عمومی برای شهروندان امکانپذیر شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان