arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۳
جاعلان مدارک تحصیلی در تهران دستگیر شدند

سیکل ۲.۵ و دیپلم ۵ میلیون تومان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ضمن اشاره به دستگیری مسئولان یک شرکت قلابی که اقدام به جعل مدارک تحصیلی می‌کردند، گفت: این متهمان مدارک تحصیلی جعلی را بیش از 2 میلیون تومان به فروش می‌رساندند.
 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا محرابی، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ضمن اشاره به دستگیری سه متهم که تحت پوشش یک شرکت قلابی، اقدام به جعل مدارک تحصیلی می کردند گفت: این متهمان مدارک تحصیلی جعلی را بیش از 2 میلیون تومان به فروش می رساندند.
 
این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت: با شکایت نماینده حقوقی یکی از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، مبنی بر اینکه یک شرکت به صورت غیر قانونی ضمن درج آگهی در روزنامه مبادرت به صدور مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در محدوده سهروردی می کند، تیم های عملیاتی این یگان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
 
وی افزود: با بررسی های انجام شده محل شرکت شناسایی شده و تیم های این یگان به محل اعزام شدند و این درست در حالی بود که 2 تن از شهروندانی که چندی پیش از این شرکت مدرک جعلی دریافت کرده بودند، در حال درگیری لفظی با مسئولان شرکت مذکور بودند.
 
سرهنگ محرابی عنوان داشت: با حضور ماموران در محل، متهمان سعی کردند مدارک و اسناد جعلی را معدوم کنند اما سرعت عمل ماموران این امکان را به آنها نداد و مسئول شرکت و 2 تن از کارمندان آن، به اتهام جعل اسناد و مدارک تحصیلی بازداشت شدند و این در حالی بود که طی بازرسی انجام شده از محل شرکت، تعداد 40 برگه مدارک جعلی دیپلم و پیش دانشگاهی جعل کشف و ضبط شد.
 
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: مسئول شرکت مذکور و 2 کارمند وی پس از دستگیری به پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر جعل اسناد و مدارک تحصیلی اعتراف کردند.
 
محرابی گفت: در بازرسی های انجام شده از شرکت مذکور 40 برگ مدارک جعلی دیپلم و پیش دانشگاهی صادر شده با مشخصات کامل، 37 مورد مدارک لازم از اشخاص با هویت لازم جهت صدور مدارک جعلی، 2 کیس رایانه که حاوی نمونه های مدارک جعلی و سایر اسناد جعلی بود، تعدادی دفتر مخصوص ثبت مشخصات مراجعین برای دریافت مدارک جعلی و شماره حساب هایی که مبالغ دریافتی از مشتریان به آن واریز می شده کشف و صورتجلسه شد.
 
وی اظهار داشت: شرکت مذکور نیز پس از هماهنگی با مقام قضائی به دلیل نداشتن مجوز قانونی جهت فعالیت و کشف اوراق پلمب شد.
 
در تحقیقات انجام شده مسئولان این شرکت اعلام داشتند که اقدام به صدور مدارک جعلی با قیمت های بالای 2 میلیون تومان می کنند و مدارک جعلی مقاطع مختلف تحصیلی را از سوم راهنمایی تا دیپلم و پیش دانشگاهی طی پروسه زمانی یک ماه جعل می کنند و به مشتریان تحویل می دهند.

نظرات بینندگان