arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

طلایی شهردار می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  حاضران در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران شاهد ادبیاتی خاص از سوی رییس شورای شهر تهران بودند.

 یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران روز سه شنبه با 14غایب آغاز شد و غایبین به تدریج خود را به جلسه رسانده و در پایان تعداد غایبین به سه نفر(عباس جدیدی، فاطمه دانشور، الهه راستگو) کاهش یافت.

*' احمد مسجد جامعی' عضو شورای شهر تهران، یکی از غایبین جلسه بود که به دلیل شرکت در آیین تشییع و خاکسپاری مشفق کاشانی شاعر معاصر کشورمان تا نیمه های جلسه غایب بود و پس از حضور او اعضای شورای شهر برای ورودش صلوات فرستادند.

*' رحمت الله حافظی' رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به روز هوای پاک تعداد کشته شدگان بر اثر آلودگی هوا در جهان را سالانه 7 میلیون نفر و در ایران 4 هزار و 700 نفر عنوان کرد.

وی با اعتراض نسبت به اختصاص بودجه بدون مصوبه شورا به پروژه رویان خاطر نشان کرد: شورای شهر به ماشین امضای شهرداری تبدیل شده که این موضوع نشانه خودکامگی شهردار تهران است.

*'اسماعیل دوستی' عضو دیگر شورای شهر نیز از حضور معتادان در حاشیه اتوبان چمران سخن گفت و افزود : انبوهی از این معتادان بیمار در اطراف اتوبان چمران پرسه می زنند و برخی حتی بچه کوچک به همراه دارند.

«مجتبی شاکری» در این نشست واژه خودکامگی ذکر شده از سوی حافظی را ناصحیح دانست و گفت: بهتر است از جمله 'جای تذکر دارد' استفاده شود.

*ادبیات استفاده شده از سوی مهدی چمران به عنوان رییس شورای شهر تهران در جلسه امروز بیش از هر چیز تعجب خبرنگاران را برانگیخت.

مهدی چمران امروز در جلسه علنی شورای شهر هنگامیکه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه می خواست پیشنهادی را در خصوص برگزاری انتخابات شورای شهر مطرح کند، به او گفت: 'حالا اینها را ول کن'.

او در جای دیگر هنگامیکه 'مرتضی طلایی' عضو دیگر شورای شهر برای بیان سخنانی از جای خود برخاسته و پشت تریبون اصلی شورا قرار گرفت، به او گفت: 'آقای طلایی می خواهند شهردار شوند'، 'شهرداری طلایی دنیا'!

'اسماعیل دوستی' نیز در پاسخ به او گفت: البته شهردار اصفهان!

چمران همچنین در جریان بررسی یک فوریت طرح 'نظارت بر انتخابات شورایاری ها توسط شورای اسلامی شهر تهران و اجرای انتخابات توسط شهرداریهای مناطق 22 گانه' که به تصویب اعضا رسید، گفت: شورای شهر در نظارت بر انتخابات شورایاری ها، بر اساس تفاهم با وزارت کشور با ستاد شورایاری ها عمل می کرده و اعضای شورای شهر «لخت» شده و به میدان می آمدند.

* 'محمد باقر قالیباف' شهرداری تهران با حضور در این جلسه پس از ارائه توضیحاتی در خصوص بودجه سال 94 شهرداری تهران، لایحه بودجه را به شورا ارائه کرد و پس از لحظاتی جلسه شورا را ترک کرد و هنگام اظهار نظر اعضای شورا در جلسه حضور نداشت که این موضوع اعتراض برخی از اعضای از جمله سالاری، دبیر، حافظی، پیرهادی، را در پی داشت.

قالیباف در هنگام ارائه بودجه سال 94 به رییس شورای شهر تهران، عملکرد سال 93 شهرداری تهران را در کیف 'زرد رنگ ' به وی ارائه کرد.

*برخی اعضای شورای شهر، هنگام طرح موضوعات از جمله بررسی طرحها، با یکدیگر جلسات دونفره، سه نفره و گاهی بیشتر داشتند.

* 'احمد دنیامالی' رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه نسبت به حضور 'محمود صلاحی' معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در خارج از کشور تذکر داد که در این زمان صلاحی که در جلسه حاضر بود، گفت: 'من خارج نیستم، اینجا نشسته ام'.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان