arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم کرد.

 متن کامل بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

امروز تمام جهان اسلام از اهانت غربی‌ها به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام خشمگین‌اند و موج نفرت و انزجار از اهانت مجله فرانسوی که دولتمردان غربی از آن حمایت کرده‌اند همه جا را فرا گرفته است.

جریان چنین بود که گروهی از تکفیری‌های دست‌پرورده غرب به فرانسه رفتند و دست به جنایتی زدند که همه ما آن را شدیداً محکوم می‌کنیم. ترور در هر لباسی و برای هر گروهی محکوم است ولی رجال سیاسی غرب به جای اینکه سرچشمه را بخشکانند و اجازه ندهند به گروه کوچک تکفیری کمک شود تا به زودی نابود شوند ورق را برگرداندند و دست به ماجراجویی زدند، مسأله تبدیل به مقابله با جهان اسلام شد و به پیامبر گرامی مسلمین اهانت کردند و هر روز بر لجاجت خود افزودند و نسخه بیشتری از این روزنامه توهین‌کننده را چاپ کردند و منتشر ساختند و نام آن را حمایت از آزادی بیان گذاشتند.

در حالی که می‌دانیم کمترین نشان انسانیت این است که به دیگران آزار نرسانیم و نیز می‌دانیم اهانت به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) خنجری است که به قلب مسلمین فرو می‌رود، آیا فرو کردن خنجر به قلب مسلمین جهان مفهوم آزادی بیان است؟! اگر کسی کمترین احساس انسانی داشته باشد به خود اجازه چنین کاری را می‌دهد؟!

حتی هنگامی که پاپ اعظم شجاعانه از این کار نهی می‌کند حرف او را کنار گذاشته و می‌گویند ما به توهین خود ادامه می‌دهیم.

حقیقت این است که سیاستمداران غربی عقل سیاسی ندارند و الا به این سادگی خود را به سبب جنایت گروه کوچکی با جهان اسلام درگیر نمی‌کردند و به جای فکر منطقی به ماجراجویی نمی‌پرداختند.

این دولتمردان فرزندان همان کسانی هستند که با ماجراجویی جنگ جهانی اوّل و دوم را به راه انداختند، کشورهای خود را ویران و ده‌ها میلیون کشته و ده‌ها میلیون مجروح و معلول به جای گذاشتند.

خوب است کمی فکر کنند، معنی صحیح آزادی بیان را بفهمند و دست از ماجراجویی بکشند و از مسلمانان جهان عذرخواهی کنند و جهان را به بی‌ثباتی و ناآرامی نکشانند.

والسلام علی من اتبع الهدی»
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان