arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

بازتاب گسترده پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی درباره آشنایی آنها با اسلام از طریق قرآن کریم و زندگی پیامبر اسلام(ص) و همچنین منافعی که قدرت های بزرگ از سیاه نمایی و تصویرسازی غلط علیه اسلام به دنبال آن هستند، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در تارنمای خود در مطلبی با عنوان «نامه سرگشاده رهبر جمهوری اسلامی ایران به جوانان غرب» نوشت: آیت الله سیدعلی خامنه ای از جوانان غربی خواسته است تا اسلام را براساس حوادث تروریستی شارلی ابدو قضاوت نکنند.

سی ان ان همچنین نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در نامه خود از جوانان اروپا و آمریکای شمالی می خواهد براساس درک و فهم خود به اسلام بنگرند.

این رسانه در ادامه خاطرنشان کرد: آیت الله خامنه ای همچنین در این نامه خطاب به جوانان غربی از آنها می خواهد تا اجازه ندهند مستکبران با معرفی تروریست هایی که خود استخدام کرده اند به عنوان نمایندگان اسلام، هراس در دل آنها بیندازند؛ ایشان توصیه می کند تا جوانان غربی نسبت به این تصویرهای رسانه ای که غرب از اسلام ارائه می دهد، بی اعتنا باشند.

نشریه فارین پالیسی نیز در این رابطه نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران همیشه گفته است با مردم آمریکا خصومت و ستیزی ندارد و روی سخنان انتقادآمیز ایشان خطاب به سیاستمداران آمریکایی است.

هفته نامه 'نیویورک مگزین' نیز ضمن درج کامل پیام رهبر انقلاب، استفاده ایشان از شبکه های اجتماعی برای رساندن پیام خود به جوانان غربی را نشانه آگاهی بر تحولات جهان بیان کرد.

پایگاه خبری صدای روسیه در بخش فرانسوی زبان خود نیز نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به جوانان اروپا و آمریکایی شمالی گفت: غرب به دنبال انتشار نفرت علیه اسلام و مسلمانان است.

صدای روسیه افزود: آیت الله خامنه ای در این نامه سرگشاده از جوانان خواست قربانی «کمپین دروغین»' نشوند و اسلام را به کمک منابع اصلی آن یعنی قرآن کریم بشناسند.

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نیز در گزارش مشروحی از تهران با عنوان پیام رهبر ایران به جوانان غرب، نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام، قرآن کریم و زندگانی حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام دعوت کرد و از آنها خواست اجازه ندهند تروریست هایی که دست پرورده خود غرب هستند، خود را به عنوان نماینده اسلام به آنها معرفی کنند.

این خبرگزاری با یادآوری اینکه رهبر دینی ایران در پی حوادث اخیر فرانسه چنین نامه ای را خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشته است، افزود: در این نامه جوانان در مقابل طرح های اسلام هراسی در غرب به آشنایی با حقایق و واقعیت های دین اسلام دعوت شده اند. روزنامه های پرشمارگان 'آکشام' و 'ینی شفق' و بسیاری از تارنماهای خبری تحلیلی ترکیه نیز با استفاده از خبر آناتولی و با عنوان 'نامه رهبر ایران به جوانان غربی'، این خبر را در بخش اخبار مهم خارجی خود منتشر کرده اند.

به نوشته آکشام، آیت الله خامنه ای در نامه خود به جوانان غرب از آنها خواسته است پشت پرده کمپین های ضداسلام را تحقیق و بررسی کرده و در قبال پیش داوری ها و اطلاعات نادرست از اسلام، به منابع اسلامی روی آورده و واقعیت را جویا شوند.

در تارنمای خبری روزنامه ینی شفق نیز نوشته شده، رهبر دینی ایران به جوانان غرب گفت، در مورد اسلام و قرآن کریم و حضرت پیامبر(ص) صاحب معلومات شوند و زندگی پیامبر گرامی اسلام را بخوانند و بیننند که اسلام دین رحمت است و آنچه که می خواهند به نام اسلام در غرب وانمود کنند، نیست.

تارنماهای خبری تحلیلی 'تایم ترک'، 'یورت گوندم'، 'توپولوم خبر' و 'تله خبر' نیز ضمن برجسته کردن پیام رهبری در مخاطب قرار دادن جوانان غربی نسبت به توطئه هایی که علیه اسلام در غرب طراحی و اجرا می شود، به چاپ متن کامل این پیام پرداخته اند.

این رسانه ها با یادآوری حملات تروریستی اخیر در پاریس که موجب کشته شدن 17 تن شد، نوشته اند: پس از این حمله، مجله موهون شارلی ابدو بار دیگر با اقدام تحریک آمیزی، کاریکاتورهایی علیه اسلام منتشر کرد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.
نظرات بینندگان