arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

رسوایی سیگار در جام ملت‌های آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در يک اقدام بي سابقه در بين تورنمنت هاي قاره اي و جهاني سه تيم عربي شرکت کننده در جام ملت هاي آسيا به خاطر رعايت نکردن مسائل انضباطي 3000 دلار جريمه شدند.

به گزارش ورزش سه، تیم های قطر، اردن ، فلسطین و کویت به علت کشیدن سیگار در رختکن و احترام نگذاشتن به مسائل انضباطی تاکید شده در این مسابقات مجبور به پرداخت جریمه شدند. این موضوع که در شبکه های ماهواره ای زیادی به آن پرداخته شده به اعتبار اعراب صدمه زیادی وارد کرد زیرا که در جهان ورزش کشیدن سیگار آن هم در رختکن امری بسیار ناشایست محسوب می شود. اردنی ها در بازی با فلسطین، کویت در بازی با کره جنوبی و فلسطینی ها در بازی با اردن در رختکن سیگار کشیده بودند.

کمیته انضباطی این دوره از رقابت ها تیم های عراق و استرالیا و چین را نیز به علت ورود تماشاگرانشان به زمین بازی جریمه کرد. مربی تیم ملی عمان پل ماری ژوزف نیز مبلغ 1000 دلار به علت خروج از منطقه فنی مربیان در بازی عمان و کویت جریمه شد.

نبیل معلول سرمربی تیم ملی کویت هم به علت خودداری از مصاحبه تلویزیونی بعد از بازی کویت و کره جنوبی 1000 دلار جریمه شد.چند تن از بازیکنان کویت هم به همین علت جریمه شدند.

برنامه المجلس شبکه الکاس قطر گزارش داد: از 37 مورد جریمه در این دوره 19 بار گریبانگیر کشورهای عربی شده است. این شبکه اعلام کرد در بسیاری از کشورها نظیر ژاپن و کشورهای اروپایی کشیدن سیگار در مراکز عمومی و خیابان ها ممنوع است که این شامل رختکن هم می شود. شرم آور است تیم های عربی به این مساله احترام نمی گذارند.

یکی از کارشناسان این سوال را مطرح کرد که چه کسی در رختکن سیگار کشیده؟ اگر بازیکنان سیگار کشیده اند وای به حال مسوولان آن تیم ها. اگر هم مسولان سیگار کشیده اند که من دیگر حرفی برای گفتن ندارم. به نظر من این مقدار جریمه کافی نیست و باید از حضور خاطیان در زمین جلوگیری شود.کشیدن سیگار در رختکن آن هم توسط بازیکنان عربی مساله خطرناکی است که اگر تکرار شود باعث خواهد شد سایر کشورها به چشم دیگر به کشورهای عر بی نگاه کنند.

نبیل معلول می گوید، پیش از این اطلاع داده بود تعداد زیادی از بازیکنان کویت سیگاری هستند و کشیدن سیگار بلای جان بازیکنان کویت شده است. او از مسوولان فوتبال کویت خواست از حضور بازیکنان سیگاری در تیم ملی جلوگیری کنند.

نظرات بینندگان