arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

تحلیل قضاوت ویلیامز از زبان مظفری زاده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعيد مظفري زاده گفت: داور پس از اخراج مهرداد پولادي به دليل سهل انگاري تمرکز خود را از دست داد.

به گزارش "ورزش سه"، سعید مظفری زاده گفت: بعد از اعلام خطای پنالتی عجیب ویلیامز در بازی عربستان و ازبکستان فریب خوردن او از جوسازی دروازه بان عراقی ودادن اخطار به مهرداد پولادی در حالی که فراموش کرده بود با نشان دادن این کارت زرد بایستی او را از زمین اخراج کند دومین اشتباه بزرگ او را در این دوره از مسابقات رقم زد.

وی افزود: بهترین داور سال ٢٠١٣ اسیا که تا قبل از اخراج پولادی با چهرهای مصمم قضاوت می کرد پس از این تصمیم عجیب تمرکز خود را تا حدود زیادی از دست داد و تا پایان نیمه ی اول تحت تأثیر این تصمیم اشتباه قضاوت نمود. نکته ی قابل ذکر دیگر در نیمه ی اول زمانی بود که در دقیقه ی ١٠ توپ در بین پاهای مسعود شجاعی جا ماند و باعث بر هم خوردن تعادل او در نزدیکی محوطه ی جریمه ی حریف شد که داور به درستی تصمیم به ادامه ی بازی گرفت.

داور بازنشسته ایران در ادامه گفت: ویلیامز که سعی می کرد با شروع نیمه ی دوم خود را خونسرد نشان دهد، بر خلاف نیمه ی اول در دادن أخطارها مماشات نمود.و در حالی که در دقیقه ی ٧٥ می توانست بازیکن عراقی رابا دومین کارت زرد ش جریمه و او را از زمین مسابقه اخراج کند ،از این کار چشم پوشی کرد
از دیگر اشتباهات تیم داوری در این نیمه عدم تشخیص عبورتوپ بازیکن عراقی در دقیقه ی ٧٢ از خط عرضی زمین و اعلام ضربه ی کرنر برای تیّم عراق بود.

کارشناس داوری ایران خاطرنشان کرد: پس از گل دوم عراق در وقتهای اضافه  ویلیامز که به نظر می رسید تحت فشار روانی ناشئ از اشتباهش قرار دارد در دادن اخطار به بازیکنان عراقی گشاده دستی نمود و به راحتی در چندین صحنه از کارت زردش در برابر انها استفاده نمود. در دقیقه ی ١١٥ تکل پورعلی گنجی که با سر خوردن او همراه شد باعث سرنگونی مهاجم عراقی در درون محوطه ی جریمه گردید که داور به درستی بلادرنگ اعلام پنالتی نمود.

مظفری زاده در پایان گفت: در پایان میتوان گفت که بن ویلیام تاثیر گذارترین چهره این ماراتن هیجان انگیز بود.
نظرات بینندگان