arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

4 ملي‌پوش متخلف به سربازي مي‌روند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اوايل دي ماه امسال بود که ستاد کل نيروهاي مسلح با همراهي چهار فوتباليست متخلف با تيم ملي فوتبال کشورمان در بازي‌هاي آسيايي موافقت کرد و حالا با باخت تيم ملي فوتبال کشورمان در مقابل عراق «سروش رفيعي»، «شجاع خليل‌زاده»، «حسين ماهيني» و «مهرداد پولادي» بايد به سربازي بروند.

اواسط نيمه نخست امسال براي نخستين بار زمزمه‌هايي از تشکيک در اعتبار کارت معافيت از سربازي برخي فوتباليست‌ها منتشر شد، مدتي بعد اين اخبار به تاييد ستاد کل نيروهاي مسلح، سازمان وظيفه عمومي و فدراسيون فوتبال نيز رسيد تا بررسي وضعيت خدمت سربازي فوتباليست‌هاي متخلف به‌طور جدي پيگيري شود و سرانجام اعلام شد که کارت‌هاي معافيت از سربازي تعدادي از فوتباليست‌ها باطل و کارت‌هاي برخي ديگر نيز معتبر بوده است.

با ابطال کارت معافيت از سربازي فوتباليست‌هاي متخلف و فشاري که از سوي افکار عمومي و رسانه‌ها وارد شد، ستاد کل نيروهاي مسلح مجازات اين افراد را تعيين و اعلام کرد که آنها علاوه بر ابطال کارت معافيتشان بايد به مراجع قضايي نيز معرفي شوند. سردار موسي کمالي، جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهاي مسلح در آخرين روزهاي مهرماه امسال در گفت‌وگويي با ايسنا در اين‌باره گفته بود: « در رابطه با فوتباليست‌هايي که تخلف کرده‌اند دو تنبيه را در نظر گرفته‌ايم. اول اينکه کارتشان باطل شود و بايد به سربازي بروند و دوم اينکه در محاکم قضايي به جرمشان رسيدگي خواهد شد که موضوع دوم همچنان در جريان است و محاکم قضايي در اين خصوص تصميم خواهند گرفت. در رابطه با محل خدمتشان نيز تصميم نهايي اين شد که به اين افراد اجازه بازي اما تنها در تيم‌هاي نيروهاي مسلح داده شود که البته در اين خصوص نيز اين ستاد کل است که تعيين مي‌کند هر بازيکن به کدام تيم بايد برود و اين طور که هر کدام از آنها با هر تيمي که مي‌خواهند قرارداد ببندند. همچنين اين افراد حتما بايد با حقوق سربازي در اين تيم‌ها بازي کنند؛ يعني باشگاه‌هاي نيروهاي مسلح حق ندارند از بودجه بيت‌المال يا بخش خصوصي مبلغي را تحت عنوان قرارداد، پاداش و ... به آنان بدهند و در صورتي که هر يک از بازيکنان يا تيم‌ها به اين موضوع توجه نکنند علاوه بر اينکه از ادامه بازي آن فرد در تيم‌هاي فوتبال نيروهاي مسلح جلوگيري مي‌شود آنان بايد ادامه سربازي خود را در يگان‌هاي نيروهاي مسلح به اتمام برسانند.»

اخبار مربوط به فوتباليست‌هاي متخلف ادامه داشت تا اينکه اوايل دي ماه امسال و همزمان با داغ شدن اخبار حضور تيم ملي فوتبال ايران در جام ملت‌هاي آسيا، ستاد کل نيروهاي مسلح از موافقت مشروط با حضور چهار بازيکن در ترکيب تيم ملي براي حضور در اين مسابقات خبر داد. سردار کمالي در روز هشتم دي ماه در گفت‌وگويي با ايسنا با تاکيد بر اينکه اين موضوع به درخواست دولت و موافقت سرلشکر فيروزآبادي رييس ستاد کل نيروهاي مسلح انجام شده است، گفته بود:‌«با توجه به تقاضاي وزير ورزش و جوانان و جمعي از مسئولان کشوري، تعدادي از بازيکنان فوتبال و ...، رياست کل ستاد کل نيروهاي مسلح با تاکيد بر لزوم برخورد قانوني با کساني که با جعل و دسيسه اقدام به اخذ کارت معافيت کرده‌اند با حضور «سروش رفيعي»، «شجاع خليل زاده»، «حسين ماهيني» و «مهرداد پولادي» در اين دوره از مسابقات آسيايي موافقت کرد و اين افراد تنها تا پايان مسابقات فرصت حضور در بازيهاي جام ملت‌هاي آسيا را دارند.»

جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهاي مسلح بايد تاکيد بر اينکه اين اقدام به معناي چشم‌پوشي از تخلف اين افراد نيست و آنان پس از پايان اين بازيها بايد به سربازي اعزام شوند، گفته بود:« هيچ يک از فوتباليست‌هاي متخلف حق بازي در تيم‌هاي ليگ برتر و دسته يک را تا پايان اين فصل ندارند . اين افراد مي‌توانند در آن دسته از تيم‌هاي دسته دو که ما تعيين کرده‌ايم بازي کنند.»

او در عين حال تاکيد کرده بود که پرونده اين افراد همچنان مفتوح است و به موضوع تخلفات آنان و نيز ديگر فوتباليست‌هايي که اقدام به دريافت کارت پايان خدمت يا معافيت جعلي کرده بودند رسيدگي خواهد شد.

فارغ از باخت تيم ملي فوتبال کشورمان در مقابل عراق و حذف از جام ملتهاي آسيا انتظار مي‌رود برخورد با متخلفان فارغ از نام و مقام باشد و با فوتباليست‌هاي متخلف همانند ساير متخلفان برخورد شود. بخشش و عفو شامل کساني است که نسبت به تخلف خود آگاه نباشند نه آن دسته از کساني که با پرداخت‌هاي ميليوني زيرميزي قانون را دور زده‌اند. بايد منتظر ماند و ديد در بازگشت فوتباليست‌هاي متخلف، قانون چه فرجامي را براي آن رقم خواهد زد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان