arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳

پرفروش‌های بازار كتاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازار کتاب در هفته‌ گذشته و با دورخیز کتابفروشی‌ها برای دریافت چاپ‌های جدید کتاب‌های محبوب و انتظار برای دریافت کتاب‌های جدید و نوبرانه روزهای گرمی را پشت سر گذاشت. چاپ كتاب جدید احمد شاملو با عنوان «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» در روزهای اخیر بازار را تحت‌تاثیر قرار داده است و در بیشتر كتابفروشی‌های پایتخت جزو پرفروش‌ها بوده است. شاید انتشار چاپ دوم این کتاب را باید یكی از مهم‌ترین رویدادهای هفته گذشته دانست.

در این میان کتاب «بی‌شعوری» با انتشار چاپ بیستم و استمرار درخواست علاقه‌مندان همچنان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار باقی مانده است. داستان «ته خیار» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی هم از آن كتاب‌های پرطرفداری است كه در بیشتر كتابفروشی‌ها جزو صدرنشینان فروش به‌شمار می‌آید.

در این گزارش روایت چند كتابفروشی معتبر پایتخت از پرفروش‌هایشان را به نقل از «ایلنا» منتشر كرده‌ایم.

کتابفروشی نشر چشمه: «تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» به‌عنوان تازه‌ترین اثر هاروکی موراکامی در صدر فهرست پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد، طوری که حتی «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ»، «بیشعوری» و «ته خیار» را به رتبه‌های بعدی جدول فرستاده است. «شاگرد قصاب» پاتریک مک‌کیب هم که به تازگی با ترجمه پیمان خاکسار توسط نشر چشمه منتشر شده رتبه دوم را در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته است. «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ»، «بیشعوری» و «ته خیار» هم به ترتیب در رتبه‌های سه تا پنج این جدول جای گرفته‌اند.

کتابفروشی نشر ثالث: «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» در این کتابفروشی‌ هم جزو پنج کتاب اول مورد استقبال واقع شده است. البته‌ رتبه اول جدول در اختیار «کتاب کوچک معصومیت و امید» نوشته سیدعلی صالحی است. رمان «مردی با کبوتر» رومن گاری و «نظام اشیا» ژان بودریار هم به ترتیب دومین و سومین کتاب پرفروش کتابفروشی نشر ثالث هستند. «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» اینجا هم در لیست پرفروش‌ها دیده می‌‌شود و در جایگاه چهارم جدول پرمخاطب‌ها ایستاده است. در جایگاه پنجم هم «ظهور ژاپن مدرن» نوشته ویلیام جی. بیزلی قرار دارد.

کتابفروشی نشر افق: دو کتاب «من او» و «ارمیا»ی رضا امیرخانی در صدر کتاب‌های پرفروش کتابفروشی نشر افق ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب داستان «منگی» اصغر نوری قرار دارد. «به انتخاب مترجم» که مجموعه‌ای است از داستان‌های نویسندگان انگلیسی زبان با انتخاب و ترجمه احمد اخوت و «ماجرای عجیب سگی در شب» مارک هادون هم در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

کتابفروشی نشر بیدگل: «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» در این فروشگاه هم جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه اول پرفروش‌های نشر بیدگل را به خود اختصاص داده است. «سیاست ادبیات: تزهایی درباره‌ نوشتار» به قلم فرید قدمی و «از سینما تِک پاریس تا کانونِ فیلمِ تِهران» فرخ غفاری و پرویز جاهد هم دومین و سومین کتاب پرمخاطب این فروشگاه هستند. «ته خیار» اینجا هم در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه چهارم قرار دارد. پنجمین کتاب پرفروش کتابفروشی نشر بیدگل در این هفته «کتاب اعتیاد» نوشته شهریار وقفی‌پور است.

شهرکتاب الف: رمان «اولیس جویس» هری بلامایزر با ترجمه منوچهر بدیعی پرفروش‌ترین کتاب شهرکتاب الف بوده و «ته‌ خیار» و «بی‌شعوری» در پشت سر آن قرار دارند. همچنین«ریحانه دختر نرگس» نوشته جواد ماه‌زاده چهارمین و تازه‌ترین اثر از سری «تجربه هنر و زندگی» نشر گمان به نام «دروغ، اراده آزاد» پنجمین رتبه فروش در این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

کتابفروشی نشر رود: «اولیس جویس» در این کتابفروشی‌ هم با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه اول را در فروش دارد. بعد از آن «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» و «زندگی در شب» نوشته دنیس لیهان در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند. نام گلی امامی هم با کتاب «برخورد کوتاه یا دشمن» در لیست پرفروش‌های کتابفروشی نشر رود به چشم می‌خورد و باز هم «ته خیار» به‌عنوان یک کتاب پر مخاطب خودش را معرفی کرده است.

شهرکتاب تهرانپارس: لیست پرفروش‌ها اینجا کمی متفاوت است و ظاهرا «عقاید یک دلقک» هاینریش بل با ترجمه محمد اسماعیل‌زاده همچنان در این فروشگاه مشتری‌های زیادی دارد. «شفای زندگی» گیتی خوشدل دومین کتابی است که این هفته در شهرکتاب تهرانپارس فروش خوبی داشته است. دو رمان عامه‌پسند «طلایه» نوشته نگاه عدل‌پرور و «بانی عشق» مریم اولیایی هم در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. البته کتاب‌های فاخر هم از قافله پرفروش‌های این فروشگاه جا نمانده‌اند و «بار هستی» میلان کوندرا با ترجمه پرویز همایون‌پور در جایگاه پنجم کتاب‌های پرفروش شهرکتاب تهرانپارس ایستاده است.

منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان