arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

وضعیت هوای شهرهای کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز یکشنبه اعلام کرد: هوای اهواز ناسالم، مشهد پاک و کلان شهرهای تهران، کرج ، تبریز و اصفهان در شرایط سالم قرار دارند.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، بر اساس اطلاعات ماهواره اروپایی Eumetsat ، تحلیل وضعیت گرد و غبار از 8 صبح 4 بهمن ماه تا 8 صبح 5 بهمن ماه، به دلیل وجود پوشش ابر درحال عبور در شرق و جنوب شرقی تحلیل این پدیده در24 ساعت گذشته امکان پذیر نیست.

طبق این گزارش از حدود بعد از ظهر دیروز - 4 بهمن ماه - گرد وغبار محلی در خاورمیانه و کشورمشاهده شد و تا حدود 10 شب افزایش غلظت قابل ملاحظه ای پیدا کرد به خصوص در مناطق کوهستانی و کوهپایه ها و تا صبح امروز - 5 بهمن ماه - در تمام منطقه با همان وضعیت بدون تغییردر غلظت ذرات معلق قابل مشاهده است.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز یکشنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 2 متر بر ثانیه ( 7 کیلومتر بر ساعت)،

میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی نیز 34 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران ابری و با بیشینه دمای 8 درجه سانتیگراد و کمینه دمای 1درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول صاف تا قسمتی ابری درپاره ای نقاط غبارآلود، 24 ساعت دوم کمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی و 24 ساعت سوم نیمه ابری و وزش باد در شهرهای شمالی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: دمای کنونی تهران 9 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوبی گزارش شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان