arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

اندر مصائب «ظریف»!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت: دوران مدرسه راهنمایی (سال 1353) یک دفترچه راهنمای انتخاب شغل به دانش آموزان می دادند که یادگار آن مانده است و در آن هر شغل متناسب با تحصیل آمده بود، جز وزارت!.

شاید مسئولان آن زمان تهیه و تدوین دفترچه راهنمای شغلی صلاح دیده بودند که این شغل را از فهرست پیشنهادهای خود حذف کنند تا دانش آموزان در دوران کاری زندگی راحت تری داشته باشند! و مصداق آن می تواند روزهای شلوغ و پرکار وزیر خارجه کنونی ایران باشد که بیش از عرصه خارجی، دلمشغول داخل است.

محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده همراه پس از پایان هر ماراتن نفس گیر مذاکرات «یک در برابر 31» (اتحادیه 28 عضوی اروپا، آمریکا روسیه و چین) که افزون بر وزیران خارجه قدرت های برتر جهان لشکری از دیپلمات های کهنه کار را نیز شامل می شود، باید موج انتقادها علیه خود را مرور کنند، خطابه های متعدد را بشنوند و همچنین متهم به موارد مختلف شوند و بعد از آن هم وزیر خارجه برای دفاع از خود در مجلس حاضر شود.

ظریف پیش از وزارت زندگی آرامی داشته و مسئولیت مذاکرات هسته ای را به اصرار پذیرفت تا این بن بست گشوده شود و بارها هم تاکید کرده مذاکرات فقط در چارچوب مصالح ملی و اطلاع لحظه ای مقامات عالی انجام شده و خواهد شد، ولی

سرعت چرخ انتقادها هرلحظه بیشتر می شود در حالیکه این مذاکرات تاکنون ضمن آغاز روند عقب گرد تحریم ها، بازگشت میلیاردها دلار پول بلوکه شده را سبب شده است.

در هر صورت امروز که می بینیم ظریف پس از چندین دور مذاکرات نشسته با وزیر خارجه آمریکا بابت یک پیاده روی چند دقیقه ای با همین مقام آمریکایی در ژنو، هدف موج انتقادها و پرسش برخی ها قرار گرفته و شاید باز هم برای چندمین بار باید به مجلس برود، از اینکه در دفترچه مشاغل دوره تحصیلی راهنمایی (اکنون منحل شده) پیشنهاد وزارت علی الخصوص خارجه نمی شد برای رعایت حال دانش آموزان بود.

نظرات بینندگان