arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

مرخصی ۹ ماهه زایمان اجرایی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران از اجرایی شدن مصوبه مرخصی ۹ ماهه زایمان در چند ماه آینده خبر داد.

محمد تقی خسروانی مقدم در حاشیه نشست خبری گفت: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است.

وی در ادامه گفت: امسال حدود 27 میلیون نسخه، شامل 21 میلیون نُسخ دارویی و شش میلیون نسخه پاراکلینیکی صادر شده است.

خسروانی افزود: ‌ارزش ریالی این نسخه‌ها حدود هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته، 20 درصد افزایش داشته است.

وی علت این افزایش را استفاده نیمی از مردم از بیمه تامین اجتماعی دانست.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران درباره هزینه هایی که سازمان تامین اجتماعی برای بیماران پرداخت می کند، گفت: این هزینه ها در بیمارستان های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی رایگان است و در بیمارستانهای غیر تحت پوشش ، 30 تا 100 درصد را بیمار پرداخت می کند.

خسروانی مقدم افزود: پرداخت فرانشیزها بر اساس نوع خدمات آن متفاوت است و به طور میانگین 10 تا 30 درصد را بیمار پرداخت می کند مگر آنکه فرد بیمار خاصی داشته باشد یا به پاراکلینیک خاصی مراجعه کند.

وی درباره تفاوت هزینه های درمانی در مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ علت اصلی آن در زمینه داروهاست که بیمه های پایه بهای آن را پرداخت نمی کند چون قیمت آن گران است.

خسروانی مقدم افزود‌:‌ در آزمایشگاه‌ ها نیز موارد نادری وجود دارد که به علت استفاده از وسایل جدید بیمه ها آن را پرداخت نمی کنند که معمولا کمیته های بیمه ای، آن را پرداخت می‌کنند.

وی گفت: پرداخت هزینه ها به بیماران بر اساس تعرفه مصوبه بیمه های پایه است که به صورت ماهانه، هر سه ماه یکبار و سالانه است.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران درباره سی تی اسکن نشدن افراد بالای صدکیلوگرم در مراکز تحت درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ‌این بحث علمی است و به علت نقص فنی دستگاه و کاهش کیفیت عکس انجام نمی شود و  به دستگاههای خاص نیاز است.
منبع: واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان