arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

ظریف: اتحادیه اروپا نقش فعالتری در مذاکرات ایفا کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه پرتغال با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت که اتحادیه اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در مذاکرات هسته‌ای ایفا نماید.

به گزارش تسنیم، «رویی ماشه ته » وزیر امور خارجه پرتغال که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است، با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از حرکت روبه جلو پرتغال برای توسعه مناسبات با کشورمان استقبال نمود و تصریح کرد: همکاری‌های دو کشور می تواند در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.

دکتر محمد جواد ظریف افزود: دو کشور ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی  دارند و بخش‌های خصوصی دو کشور موتور این  همکاری‌ها  محسوب می‌شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ارتقاء همکاری‌های دو کشور در صنعت توریسم و روابط تنگاتنگ اتاق‌های بازرگانی دو کشور تاکید کرد.

دکتر محمد جواد ظریف رویکرد کنونی کشورهای اروپائی در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 مبنی بر مخالفت با اعمال فشار و تحریم جدید علیه ایران و فرصت دادن به دیپلماسی را مثبت ارزیابی نمود، اما تصریح کرد: اتحادیه اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در مذاکرات هسته‌ای ایفا نماید.

وزیر امور خارجه پرتغال ایران را یکی از مهمترین بازیگران در منطقه خاورمیانه خواند که می تواند به تثبیت اوضاع و حفظ ثبات و ارامش در منطقه کمک نماید.

«رویی ماشه ته» همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی بر حق جمهوری اسلامی ایران در داشتن انرژی صلح امیز هسته‌ای تاکید کرد.

نظرات بینندگان