arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

زنگ خطر حملات انتحاري در ترکيه به صدا درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره پليس ترکيه براي يافتن 35 مهاجم انتحاري در ترکيه به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه 'وطن' روز جاري به نقل از منابع اطلاعاتي و پليس ترکيه اين مطلب را عنوان کرد.

به نوشته اين پايگاه 35 تبعه ترکيه که در ماههاي گذشته از راههاي غيرقانوني براي نبرد با داعش در صف نيروهاي کرد سوري به سوريه عزيمت کرده بودند بعد از بازگشت به ترکيه قصد انجام عمليات انتحاري در سطح ترکيه را دارند.

اين روزنامه با عنوان اينکه افراد ياد شده عمدتا اعضاي سازمانهاي غيرقانوني دست چپي و مارکسيست هستند افزود: اسامي اصلي و مستعار اين عده به همراه عکسهاي آنان در يک گزارش از سوي منابع اطلاعاتي ترکيه جمع آوري شده و اين گزارش به مراجع ذيربط در ترکيه ارسال شده است.

به نوشته اين روزنامه در حال حاضر سطح آمادگي نيروهاي امنيتي براي يافتن اين عده در بالاترين حد قرار دارد و هدف اوليه ممانعت از ورود اين عده به خاک ترکيه است.

به نوشته وطن، هدف گروه انتحاري ياد شده در مرحله نخست نيروهاي انتظامي و نهادهاي دولتي و احزاب سياسي ترکيه است و در دست اين عده مواد منفجره سي 4 و اي 4 موجود است.

مسوولان ترکيه در هفته هاي اخير بکرات از احتمال انجام عملياتهاي انتحاري در سطح اين کشور سخن به ميان آورده اند.

در روزهاي اخير نيز دهها مورد بمب گذاري در شهرهاي بزرگ ترکيه خصوصا استانبول انجام شده که بسياري از اين بمب گذاريها خنثي شده است.

هفته گذشته حمله انتحاري در ميدان سلطان احمد استانبول که از سوي يک زن عضو داعش تبعه داغستان روسيه انجام شد يک کشته و چندين زخمي بجاي گذاشت.

بنابر گزارشها ترکيه سالها يکي از مسيرهاي عبور داوطلبان پيوستن به داعش براي نبرد با دولت سوريه بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان