arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

نفت ۴۷ دلاری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به رغم اظهارات دبیرکل اوپک مبنی بر به کف رسیدن قیمت نفت، در معاملات امروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با کاهش 29 سنتی قیمت مواجه شد و به 47 دلار و 87 سنت رسید.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که هشدار اوپک نسبت به احتمال افزایش قیمت بدون سرمایه گذاری جدید در بخش تولید، نتوانست تمرکز بازار را از نشانه های حاکی از فزونی عرضه منحرف نماید، قیمت نفت امروز کاهش خود را ادامه داد و به نزدیکی پایین ترین رقم حدود 6 سال گذشته رسید.

قیمت  نفت در بازار نیویورک امروز با 0.6 درصد کاهش مواجه بود. عبدالله البدری، دبیرکل اوپک گفته، در صورت عدم سرمایه گذاری در دراز مدت، افزایش قیمت نفت به 200 دلار محتمل است. تحقیقات در آستانه انتشار گزارش رسمی دولت آمریکا در روز چهارشنبه نشان می دهد، حجم ذخایر نفت خام این کشور احتمالا در هفته گذشته به 402.1 میلیون بشکه رسیده که بالاترین رقم در رکوردهای ثبت شده از اوت 1982 تاکنون است.

به دنبال رسیدن میزان تولید نفت خام آمریکا به بالاترین رقم در 3 دهه اخیر و اصرار اوپک بر عدم کاهش تولید، قیمت نفت در سال گذشته میلادی تقریبا 50 درصد کاهش یافت. گری کوهن، رئیس موسسه گلدمن ساکس روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت، قیمت ها ممکن است تا 30 دلار کاهش یابد.

دیوید لنوکس، تحلیلگر موسسه فت پرافتس در سیدنی گفت: «عرضه همچنان موضوع مهم مطرح در بازار است، باید عرضه کاهش بیابد.» وی افزود: «هنوز احتمال کاهش قیمت در کوتاه مدت وجود دارد... در بازاری که با کاهش قیمت ها مواجه است، تقاضا به یکباره بالا نمی رود و مدتی طول می کشد تا تقاضا رشد کند.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس با 27 سنت کاهش به 44 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز با 44 سنت به 45 دلار و 15 سنت رسید که پایین ترین رقم پایانی از مارس 2009 تاکنون بود.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مارس نیز با 29 سنت، معادل 0.6 درصد کاهش به 47 دلار و 87 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز دوشنبه 63 سنت کاهش یافت و به 48 دلار و 16 سنت رسید.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان